Posted

Det digitale bureau Plant arrangerer for fjerde år i træk et fællestelt til DHL Stafetten fredag. I år samles hele 400 deltagere fra digitale bureauer, start-ups og samarbejdspartnere i et udsolgt telt til en aktiv løbetur og en festlig aften.

Det digitale bureau Plant har for fjerde år i træk inviteret andre digitale virksomheder og samarbejdspartnere fra den kreative branche til et fælles DHL-arrangement.

Og i år bliver eventet større end nogensinde før. Med 400 deltagere kan direktør i Plant, Martin Schultz, tilfreds konstatere, at der er fuldt telt.

Det skyldes, at DHL-løbet er en god platform, hvor man kan mødes mere uformelt, forklarer han.

”Når vi slår os sammen, kan vi tilbyde samme forhold som de virkelig store hold – med bl.a. musik, kok og servering. Og nok så væsentligt; den store opbakning understreger, at der blandt digitalbureauerne er en mere udtalt tradition for at omgås og netværke med hinanden, end det typisk er tilfældet for reklamebureauer og mediebureauer,” siger Martin Schultz.

Professionel brobygning

Ideen til at invitere andre virksomheder i branchen, opstod for fire år siden, og siden da er eventet vokset støt og roligt.

Hyggen er i højsædet, men Martin Schultz ser også DHL Stafetten som en lejlighed til at bygge nye professionelle broer:

“Der kan til tider mangle en forbindelse mellem teknologiske start-ups og digitale bureauer – enten er man det ene eller det andet. Og det gælder også omverdenens opfattelse af dem. Men DHL er en super-uformel anledning til at slå fast, at vi er to verdener, der bør have mere glæde af hinanden.”

Prisvindende bureauer som gæst

Efter løbeturen har Plant arrangeret grillmad fra Kødsnedkeren i Vejby med bl.a. krogmodnet oksehøjreb, helstegt pattegris, grillpølser og salatbuffet samt et live jazzband til at sikre en behagelig lydkulisse til den uformelle “mingling”.

Blandt deltagerne i år er der bl.a. prisvindende bureauer som Hello Monday og 1508, start-ups som Drivr og tech-fællesskaber som Founders House.

Læs mere om eventet her