5 km stafet eller walk – for sjov, for sundheden og for sammenholdet

Når DHL Stafetten København skydes i gang mandag den 28. august i Fælledparken, er det 37. gang den traditionsrige event løber af stablen. Mere end 3400 virksomheder, foreninger, klubber og private hold deltager med alt fra 1 til over 1500 hold – og I kan også være med, uanset hvor god form, I er i.

Uge 35
Mandag 28. august – fredag 1. september

 

Vær med eller vær hurtigst

Til DHL Stafetten kan I selv vælge, om det er vigtigst at være med eller at komme først. I kan nemlig selv vælge, om jeres hold vil løbe 5x5 km stafet eller gå 5 km walk i samlet flok. Walkruten har sin egen rute, der er adskilt fra løberuten, og i år også sit eget start- og målområde i udkanten af teltbyen.

Oplev den hyggelige stemning


Træn op sammen

Ved at træne op til DHL Stafetten sammen, kan jeres virksomhed få meget mere ud af DHL Stafetten. Har I brug for hjælp til at komme i gang, kan I få hjælp af tidligere eliteløber og professionel coach Henrik Them.

Vælg f.eks. et kick off-event for hele virksomheden eller et træningsforløb skræddersyet til jer.

Følg os

Følg Sparta Løb for at få de seneste nyheder om DHL Stafetten og vores andre trænings- og løbsevents.

youtube facebook insta app nyhedsbrev

Se billederne

DHL Stafetten handler om meget mere end at få sved på panden. Det handler om at give samværet, sammenholdet og det sociale liv styrke og plads til at udfolde sig uden for kontorets fire vægge. 

 

28702250903_48eb6ed74f_k

29080092910_21865d6993_o

28700194274_b9bdca7cd9_k

29244300541_3fdc346c18_o

Vis, at I løber med

Brug DHL Stafettens eget logo til at designe jeres eget løbetøj og grafisk materiale, eller print den officielle plakat og hæng den op i jeres virksomhed. I kan også downloade vores e-magasin eller den officielle brochure.    

Hent logo, plakat, brochure eller e-magasin

Tak, fordi du er med!

 

Sparta har arrangeret DHL Stafetten non-profit siden 1981. Alt overskud går til at skabe atletiktalenter og støtte og fremme løbesporten på bredde- og eliteniveau.

Læs vores historie her

TID OG STED

DHL Stafetten København 2017 afholdes i Fælledparken fra mandag den 28. august til fredag den 1. september 2017.


PRIS

680 kr. per hold. inkl. årets madkasse. Telte bookes separat hos Stafettelt


RUTE

Både stafetruten og walkruten er 5 km. Walkruten er adskilt fra stafetruten og har sit helt eget start- og målområde i udkanten af teltbyen.

Langs begge ruter er der masser af musik og underholdning.

Se rutekort her


STARTTIDER

Stafetholdene skydes i gang kl. 18.00, hvor første løber fra stafetholdene med startnumre 1-250 sendes afsted. Der er i alt 22 starter med et minuts mellemrum.

Walk-holdene skydes i gang hver aften kl. 18.30 i én samlet start. Alle fem deltagere på et walk-hold starter samtidigt og følges i mål.

Kom i god tid, så I kan finde jeres plads i startbåsene!

Se alle starttider her


DEPECHE

Depechen, som skal afleveres fra løber til løber samt følge Walk-holdene fra start til slut, er en engangsdepeche, som fremsendes sammen med startnumrene.

Det er vigtigt, at første løber / en af Walk-deltagerne medbringer depechen til start!

Depechen er et tykt stykke karton, som skal rulles sammen inden løbet. Som noget helt nyt er tidtagningschippen placeret på depechen, og der registreres derfor nu ikke kun den samlede holdtid, men også individuelle løbetider.

Se hvordan depechen rulles sammen, så den er klar til brug her

Vær opmærksom på:

  • Engangsdepechen med tidtagningschip fremsendes sammen med startnumrene
  • Depechen er knyttet til de startnumre, som den er hæftet sammen med
  • Første løber (eller en fra Walk-holdet) skal huske at medbringe depechen til start
  • Depecherne hentes ikke længere i skiftezonen

INDIVIDUELLE LØBETIDER VHA DEPECHEN

Ud over holdtider registreres der også individuelle løbetider. Tidtagningschippen sidder i depechen, som følger hver løber (eller hele Walk-holdet) fra start til mål.

I har mulighed for at registrere navne på alle holddeltagere, som ønsker at fremgå af resultatlisten – læs mere nedenfor under Tilmeldingsprofil.

Sådan måles tiderne:

Holdtid: Samlet tid fra første løber krydser startstregen, til sidste løber krydser målstregen, dvs. inkl. skiftetid.
Individuel tid: Tiden fra en løber krydser startstregen, til han krydser målstregen, dvs. uden skiftetid.


TILMELDINGSPROFIL

I kan registrere navne på alle deltagere på jeres stafet- eller walkhold, så navn og individuel tid fremgår af resultatlisten.

I kan angive deltagernes navne ved tilmelding eller senere ved at logge ind på holdets tilmeldingsprofil. I kan selv vælge, hvor mange holddeltagere, der skal angives navn på. I kan angive navne på holddeltagere før, under eller efter løbet.

Det er den person, der har tilmeldt holdet, som har fået tilsendt log in-oplysninger til holdets profil. I tvivl om hvordan I logger ind? Læs mere i FAQ’en her

Tilføj alle holddeltageres mailadresser:

Nu kan I angive alle holddeltageres mailadresser, så alle på holdet modtager den vigtige praktiske information, som tidligere kun blev sendt til tilmelderens mailadresse.


STARTNUMRE

Alle løbere og Walk-deltagere skal placere deres startnummer synligt på brystet, så officials kan guide dig korrekt i skiftezonen.

Alle startnumre er markeret med et lille rødt tal fra 1 til 5. Det er vigtigt, at man løber med det startnummer, der passer til den tur, man løber.

Walk-startnumre er markeret med et W.

Løber man flere ture for samme hold, skal man fra starten tage alle startnumre på for de ture, man løber. Skal man løbe en ekstra tur, drejer man til venstre eller højre lige inden målportalen og videre ud af skiftezonen.


RESULTATER

Resultater kan ses live på sparta.dk, i Sparta Løb App’en og i resultatvisningsteltet i Fælledparken (ved siden af holdfoto).


SKIFTEZONEN

Skiftezonen er det område, hvor alle løbere og walkere starter og løber i mål, og hvor løberne giver depechen videre til holdets næste løber. Man må kun opholde sig i skiftezonen, når det er ens tur til at løbe.

Skiftezonen er inddelt i startbåse – find jeres vha. de opstillede skilte med startnummer-intervaller. Se også nummerintervaller på rutekortet.


HOLDKLASSE

Alle hold har angivet en holdklasse ved tilmelding, enten 5 mænd, 5 kvinder eller mix M/K. Hvis jeres holdsammensætning ændrer sig efter tilmelding, kan I ændre dette på holdets tilmeldingsprofil.


MADKASSEN

Holdets madkasse afhentes i Spartas Udleveringstelt ved indgangen fra Øster Allé mellem kl. 16.30 og 20.00. For at få udleveret madkassen skal man aflevere den madkassekupon, som hvert hold får tilsendt inden løbet.

Læs mere om madkassen her


BESTIL TELT SEPARAT

Telt bookes separat hos Stafettelt, som står for opbygning af teltbyen. Når man booker et telt, får man også borde og bænke med. Der er flere typer og størrelser telte – både store og små fællestelte med fælles grill – eller I kan vælge eget telt.

Vi anbefaler, at man køber startnumre først, og booker telt bagefter.

Man har også mulighed for at medbringe sit eget telt og opstille det i et af de tre privattelt-områder (se kort). Her kan ikke reserveres plads.

Bestil telt her


INDSAMLING AF AFFALD

Vi beder jer om at hjælpe med at holde parken ren ved at samle jeres eget affald i den affaldssæk, der findes i madkassen.


OVERSKYDENDE MADKASSER

Sparta Atletik & Motion samarbejder med Fødevarebanken. Alle madkasser, der ikke afhentes, doneres til Fødevarebanken.


BIL- OG CYKELPARKERING

Det kan være vanskeligt at finde parkeringspladser omkring Fælledparken. Trafikken er tæt, og der kræves betaling hele døgnet. Tag derfor bus, tog eller cykel så vidt muligt. Cykler skal parkeres uden for Fælledparken i de særlige cykelparkeringsområder, som fremgår af kortet.

Sparta tager ikke ansvar for evt. parkeringsafgifter i forbindelse med parkering, og vi henstiller til at man altid selv undersøger gældende parkeringsregler.


CYKLER, BABYJOGGERE M.M.

Det er ikke tilladt at løbe med babyjoggere, klapvogne, cykler eller lignende til DHL Stafetten i Fælledparken.


HOLDFOTO

Få et gratis holdfoto i fototeltet på stævnepladsen. Fototeltet ligger lige ved skiftezonen (markering fremgår af oversigtskortet) og har åbent hver dag fra kl. 17.00 til 21.30.


DHL Stafetten: Hent e-magasin, plakat og logo
Brug DHL Stafettens officielle logo på jeres T-shirts og hent årets plakat, brochure eller e-magasin.
Tilmeld jer DHL Stafetten 2017 her
Løb 5×5 km stafet eller gå 5 km walk sammen med jeres kollegaer i Fælledparkens grønne omgivelser fra 28. august til 1. september.
Skal det være stafet eller walk?
Til DHL Stafetten i Fælledparken kan alle være med i festen, uanset om man vil løbe eller gå. 5×5 km stafet – tag én for holdet Vil I løbe stafet, løber hver af holdets 5 deltagere på skift 5 km på en stemningsfuld rute omkring Fælledparken og igennem den hyggelige teltby, hvor alle kollegaerne hepper […]
Tilmelding til 2017 åbner den 27. marts
Den 27. marts kl. 12.00 åbner tilmeldingen til DHL Stafetten 2017. Skal jeres virksomhed, forening eller klub med til årets sjoveste, sundeste, sociale event? Vælg mellem 5×5 km stafet eller 5 km walk i samlet flok. Stafet- og walkruten er helt adskilt fra hinanden, men alle deltagere nyder selvfølgelig godt af al musikken og underholdningen, […]
DHL Stafetten 2016: Se billederne
DHL Stafetten er en sand folkefest, hvor mangfoldighed, kollegialt venskab og glæde får lov at folde sig ud. Se de mange flotte og glade billeder fra DHL Stafetten 2016 her
“DHL Stafetten betyder alt for os”
DHL Stafetten er helt afgørende for arrangørklubben Sparta Atletik og Motion. Alt overskud går nemlig til bredde-, ungdoms- og eliteidrætten. Det er atletik- og løbeklubben Sparta, som arrangerer DHL Stafetten i København, og det har den gjort siden begyndelsen tilbage i 1981. Det hele startede som en indtægtskilde til at finansiere Østerbro-foreningens atletikafdeling og dens […]
Kreativt: DHL-event for bureauer og start-ups
Det digitale bureau Plant arrangerer for fjerde år i træk et fællestelt til DHL Stafetten fredag. I år samles hele 400 deltagere fra digitale bureauer, start-ups og samarbejdspartnere i et udsolgt telt til en aktiv løbetur og en festlig aften. Det digitale bureau Plant har for fjerde år i træk inviteret andre digitale virksomheder og […]
Udfordrede advokater lægger stærkt ud i heppedyst
Advokatfirmaet Lett har udfordret deres genboere Gorrissen Federspiel til en dyst om, hvem der har det bedste DHL-heppekor. Allerede inden de to firmaer har fået løbeskoene på, er dysten i gang – hen over H.C. Andersens Boulevard! Da advokaterne hos LETT valgte at udfordre Gorrissen Federspiel, som de til daglig bor så tæt på, at […]
Timelapse: 25.000 DHL-løbere på 47 sekunder
Den 36. udgave af DHL Stafetten København startede i går. Sådan her ser det ud, når 25.000 løbere og walkere fylder skiftezonen i Fælledparken.
Ny engangsdepeche – sådan bruges den
Depechen skal i år ikke hentes i skiftezonen, men medbringes hjemmefra. Ingen depeche, ingen tid! Depechen er i år lavet om til en engangsdepeche lavet af karton, som er vedhæftet startnumrene. Depechen skal rulles sammen inden brug og medbringes til start. Tidtagningschippen er i år monteret i depechen, så glemmer man sin depeche, kan vi […]

Startnumre

Teltplads

Mandag den 28. august

Ledig

Ledig

Tirsdag den 29. august

Ledig

Ledig

Onsdag den 30. august

Ledig

Udsolgt

Torsdag den 31. september

Få pladser

Udsolgt

Fredag den 1. september

Ledig

Få pladser

Ledig

Ledige startnumre og garanti for eget telt/teltrum

Få pladser

Få startnumre / fællestelt eller visse teltstørrelser udsolgt

Udsolgt

Ingen disponible startnumre eller teltpladser

Walk

Alle deltagere til Walk sendes af sted samlet kl. 18.30.

Løbere

Her kan I se, hvornår første løber på jeres hold skal starte. Hvis der ikke er fyldt op i alle startbåse, laves der en opsamling, og de sidste hold vil blive sendt af sted lidt tidligere end anført.

Startnummer Starttid / kl.
1 – 250 18.00
251 – 500 18.01
501 -750 18.02
751 – 1000 18.03
1001 – 1250 18.04
1251 – 1500 18.05
1501 – 1750 18.06
1751 – 2000 18.07
2001 – 2250 18.08
2251 – 2500 18.09
2501 – 2750 18.10
2751 – 3000 18.11
3001 – 3250 18.12
3251 – 3500 18.13
3501 – 3750 18.14
3751 – 4000 18.15
4001 – 4250 18.16
4251 – 4500 18.17
4501 – 4750 18.18
4751 – 5000 18.19

Madkassen er inkluderet i prisen på 680 kr.


UDLEVERING AF MADKASSEN

Madkassen udleveres mellem kl. 16.30 og 20.00 i Spartas udleveringstelt tæt på skiftezonen. For at få udleveret madkassen skal man aflevere sin madkassekupon, som fremsendes sammen med startnumrene.

INDHOLD I MADKASSEN 2017:
1 l vand i miljøvenlig papemballage
1 l rødvin
1 pk. Pågen Javisst Fuldkornsklemmer
1 ps. Pågen Surdegskex
1 pk. Vores kyllingepålæg
1 pk. Hanegal økologisk oksespegepølse
1 pk. Graasten laksesalat
1 hvid Castello-ost
1 pose Pågen Funs
1 pose Kims Nøddemix
1 pl. chokolade
5 drikkebægre
2 knive og en affaldssæk
1 fakkel

Der tages forbehold for ændringer.

Her kan du finde svar på langt de fleste spørgsmål i forbindelse med tilmelding og deltagelse i DHL Stafetten. Savner du et punkt på listen, eller kan du ikke finde svar her? Så send en mail til [email protected]

Denne FAQ vil blive opdateret løbende.

DHL Stafetten - Bestilling og priser

Hvad koster et hold?
Det koster 680 kr. pr. stafethold eller walkhold. Et hold er på 5 personer. Prisen er inklusive årets madkasse.


Hvad er forskellen på et stafethold og et walkhold?
På et stafethold er man 5 løbere, der hver løber 5 km på skift. På et walkhold er man 5 deltagere, der går samlet og følges ad hele vejen fra start til mål på en rute, der er adskilt fra løberuten.

Ruterne “snitter” dog hinanden flere steder, således at både walkere og løbere kan få lejlighed til at heppe på hinanden og opleve power zones med musik undervejs.


Hvordan tilmelder vi vores hold?
I skal bestille løbenumre til de stafet- og walkhold, I ønsker tilmeldt. Når I har tilmeldt jeres hold, modtager I en bekræftelse pr. mail.


Skal vi også bestille telt?
Langt de fleste bestiller et telt som firmaets samlingspunkt for aftenen. Telte skal bestilles separat hos Stafettelt, som står for opbygningen af teltbyen. Her kan I vælge at få jeres eget telt eller et telt, som I deler med andre.

Hvis I er en mindre gruppe og foretrækker at tage jeres eget telt, pavillon eller tæppe med, kan I gratis og uden pladsbooking lave en lejr i et af de tre privatteltsområder.


Hvordan tilmelder vi mange hold?
Er I mere end 25 hold, kan I med fordel oprette en virksomhedsaftale. Den gør det nemmere for jer at administrere tilmelding og betaling og giver jer mere fleksibilitet. Skriv til [email protected] eller ring tlf. 3526 6900 for at høre nærmere.


Skal vi indtaste navne og mails på alle holddeltagere?
I har mulighed for at indtaste navne og e-mails på alle fem holddeltagere, således at navne og individuelle tider fremgår af resultatlisten.


Kan vi se, hvor mange startnumre og teltpladser der er tilbage?
Følg den aktuelle pladsstatus her, hvor der angives om der enten er god plads, få pladser eller udsolgt. Det er en god ide at booke telt, inden I bestiller løbenumre.


Hvordan bestiller vi telt?

Telt bookes separat hos Stafettelt, som står for opbygning af teltbyen. Når man booker et telt, får man også borde og bænke med. Der er flere typer og størrelser telte, og I kan vælge at få et telt for jer selv eller et fællestelt. Vi anbefaler, at man køber startnumre først, og booker telt bagefter.

Man har også mulighed for at medbringe sit eget telt og opstille det i et af de tre privattelt-områder (se kort). Her kan der ikke reserveres plads.

Bestil telt her


Hvornår modtager vi startnumre?
Startnumre til både stafet- og walkhold sendes ud med posten ca. 7-10 dage før løbet.


Hvad får vi ellers tilsendt med posten?
Sammen med startnumrene modtager alle hold også en depeche. Der er tale om en engangsdepeche, som er knyttet til de startnumre, den er hæftet sammen med. Holdet skal huske at medbringe depechen til start.

Udover startnumre modtager I diverse praktisk information samt én madkassekupon pr. hold, som I kan ombytte til 1 stk. madkasse i Spartas madkasseudlevering i Fælledparken.


Kan vi betale per faktura?
Betaling kan ske med flere typer betalingskort. Har man ikke mulighed for at betale med kort, kan man selvfølgelig modtage en faktura eller EAN-faktura.


Hvornår skal jeg senest tilmelde mit hold?
DHL Stafetten er et populært arrangement for mange virksomheder. Det er derfor en god ide at bestille startnumre og teltplads så hurtigt som muligt, særligt hvis I har specielle ønsker til løbedag, starttid eller teltplacering. Såfremt der stadig er ledige løbsnumre, er det dog muligt at bestille helt op til løbet eller sågar i informationen på dagen.


Vi er blevet flere løbere. Kan vi tilmelde flere hold?

Så længe vi stadig har ledige løbehold, kan I altid bestille flere hold. Står I pludselig med et ekstra hold, kan I f.eks. tilmelde holdet aftenen før og blot afhente startnumrene i informationen på løbsdagen. I kan også eftertilmelde ekstra hold i informationen, hvis der er ledige startnumre. Kom blot i god tid i tilfælde af kø.


Vi er 8 løbere. Hvor mange hold skal vi tilmelde?
Find en eller flere friske løbere, der vil løbe en ekstratur – det må man gerne. Eller sats på, at I kan lokke nogle flere med, når dagen nærmer sig.

Obs! Løber man flere ture for samme hold, skal man fra starten tage alle startnumre på for de ture, man løber.

Et walkhold består ligesom et stafethold også af maks. 5 deltagere, men det betyder ikke noget, hvis I er færre. Hvis I løber stafet, SKAL jeres hold løbe 5 omgange.

DHL Stafetten - Log-in og adgangskode

Skal jeg bruge login og password til at tilmelde hold?

Nej.

Hvis I har en virksomhedsaftale (kan oprettes for firmaer med mere end 25 hold ved henvendelse til [email protected]), skal du bruge et login.


Får jeg et login, når jeg tilmelder hold?

Når du har tilmeldt et eller flere hold, genereres der et login til din tilmeldingsprofil. Login-oplysningerne får du tilsendt i en bekræftelsesmail umiddelbart efter tilmelding.


Hvad skal jeg bruge mit login til tilmeldingsprofilen til?

Med et login kan du logge ind på din tilmeldingsprofil og ændre i data efter tilmelding – og også efter løbet. I kan fx ændre holdklasse samt tilføje eller ændre navne og e-mail-adresser på holddeltagere samt holdnavn m.m.


Jeg har ikke noget login til mit holds tilmeldingsprofil. Hvad gør jeg?

Den person, der foretager tilmeldingen af et hold, får tilsendt loginoplysninger per mail, så I kan logge ind og foretage ændringer efter tilmelding.

Hvis du som holddeltager / holdansvarlig ønsker login til holdets profil, skal du kontakte den person i jeres virksomhed, der har foretaget tilmeldingen af jeres hold.


Jeg har glemt mine login-oplysninger. Hvad gør jeg?

Sparta kundeservice kan gensende dine loginoplysninger per mail. Kontakt kundeservice på [email protected] eller tlf. 3526 6900.

Du skal bruge et login for at tilmelde hold, hvis I har en virksomhedsaftale (kan oprettes for firmaer med mere end 25 hold ved henvendelse til [email protected]).

Har du ikke nogen virksomhedsaftale, skal du ikke bruge login for at tilmelde hold.

DHL Stafetten - Start og mål

Hvornår starter stafetten?

Kl. 18.00 bliver de første løbehold (startnumre 1 – 250) sendt af sted. Herefter sendes der 250 hold afsted med 1 minuts mellemrum.

Se starttider for alle hold her

Kl. 18.30 sendes walkdeltagerne af sted i én samlet start, og hele holdet følges ad fra start til mål. Walkruten har eget start og mål.


Hvor får vi vores depeche / stafetpind?

Depechen, som skal afleveres fra løber til løber, er en engangsdepeche, som fremsendes sammen med startnumrene.

Det er vigtigt, at første løber (og en af walkdeltagerne) medbringer depechen til start!

Depechen er et tykt stykke karton, som skal rulles sammen inden løbet. Depechen er knyttet til de startnumre, den er hæftet sammen med. Der er tale om en engangsdepeche, som kan smides ud efter målgang.


Hvilke løbetider registreres?

Foruden den samlede holdtid er der også mulighed for at få individuelle løbetider, da tidtagningschippen nu er placeret bag på depechen (og ikke som tidligere i startnummeret).

De individuelle løbetider fremgår af resultatlisten. Hvis I ønsker at jeres navne skal fremgå, skal I angive navne på de holddeltagere, der ønsker det. Dette kan I gøre, når I tilmelder jer, eller senere ved at logge ind på holdets tilmeldingsprofil og tilføje navnene.


Hvordan finder jeg næste løber på mit hold, når jeg har løbet mine 5 km?

Efter målstregen er der officials, som guider dig den rigtige vej ind i skiftezonen. Løb videre hen til den bås, som passer til dit startnummer, få kontakt med din kollega og overdrag depechen. Der er to udgange fra skiftezonen. Kun sidste løber på holdet skal igennem målportalen.

Obs! Husk at løbe med de rigtige startnumre, så kan officials guide jer korrekt, og I undgår misforståelser i skiftezonen og tab af dyrebare sekunder.

Løber man mere end en tur for holdet, så tag alle startnumre på fra starten. Så er officials ikke i tvivl om, at du skal videre ud på endnu en omgang, og ikke i mål.


Er der væskedepoter på ruten?

Der er væskedepoter, når du forlader skiftezonen, efter du har løbet. Der serveres vand og High5 energidrik.

DHL Stafetten - Kørsel i parken

Må vi køre inde i Fælledparken?
Ja, i begrænset omfang. Der er indkørsel enten fra Øster Allé (langs Idrætsparken) eller Frederik V’s vej (ved Rigshospitalet) efter kl. 14.00 hver dag. Bemærk, at det ALDRIG er tilladt at køre på græsset eller på løbetæpperne.


Kan vi parkere bil eller trailer tæt på vores teltplads?
Nej. Aflæsning er selvfølgelig tilladt, men alle biler og trailere m.v. SKAL være ude af Fælledparken inden kl. 17.00. Benyt de omkringliggende parkeringspladser uden for parken, og husk at købe parkeringsbillet.


Hvornår kan vi komme ind med bil og afhente vores ting?
Efter sidste løber er kommet i mål – cirka kl. 22.00.


Vores cateringleverandør siger, han har brug for at komme helt hen til vores teltplads med sin bil?
Nogle teltpladser er tæt på kørestier og andre lidt længere væk. Medbring sækkevogn el.lign. til at transportere mad og forsyninger det sidste stykke hen over græsset.


Kan vi ikke bare lige hurtigt køre hen over græsset, så vi ikke skal gå så langt?
Nej. Det er på ingen måde tilladt at køre på græsset i bil, varebil eller lastvogn, uanset hvilken begrundelse man måtte have.


DHL Stafetten - Markedsføring og udstyr

Må vi medbringe flag og bannere?

I er velkomne til at medbringe skilte, flag, bannere og andet til at pynte jeres teltlejr med. Dog skal I tænke på jeres naboer og sikkerheden med frie flugtveje.


Må vi vise de andre løbere vores nye og spændende produkt?
Nej, aktiv markedsføring, sampling osv. er under ingen omstændigheder tilladt.


Kan vi annoncere ved DHL Stafetten?
Der er visse muligheder for at annoncere i forbindelse med DHL Stafetten. Skriv til [email protected] for at høre mere om jeres muligheder.


DHL Stafetten - Strøm og grill

Findes der strøm i teltlejren?
Ja. Bag ved alle teltblokke er der tavler med fri mulighed for få strøm. Husk kabeltromle (anbefalet længde min. 40 m) for at være sikker på, at I kan føre strømforsyning hen til jeres plads.


Kan vi få strøm til vores fadølsanlæg?
Ja. Husk at varsle jeres leverandør om, at de skal have en ekstra lang ledning med.


Må vi medbringe live musik?
Ja, det må I gerne. Vi henstiller selvfølgelig til, at I tager hensyn til jeres naboer.


Må vi medbringe grill?
Ja. Vi opfordrer til, at man om muligt anvender gasgrill og i videst muligt omfang udviser hensyn til både løbere og tilskuere. Anvender I kulgrill, skal grillen tændes op, inden stafetten starter kl. 18.00. Placér grillen bag jeres telt for at undgå grillos ud mod løberuten og vær opmærksom på, at grill og fakler skal være placeret mindst 3 meter fra teltene. Vær også opmærksom på, at det kan knibe med ekstra plads til grill visse steder på opløbsstrækningen.


Kan vi benytte en af de opstillede fællesgrille?
Nogle fællestelte har tilknyttet en fællesgrill. Man kan kun benytte disse fællesgrille, hvis man har booket plads i det telt, hvortil grillen er tilknyttet. Ellers skal man selv medbringe grilludstyr.


Hvor skal vi gøre af vores brugte grillkul?
Brugt grillkul må under ingen omstændigheder ende på græsset. Sluk kullene med vand, pak de kolde kul i poser og smid dem i en affaldscontainer. Alternativt er det tilladt at deponere varme grillkul bag blok 2 på Fælledparkens bålareal ved Pavillonen.


Må vi medbringe terrassevarmere eller gasovne?
Nej. Terrassevarmere og gasovne er ikke tilladt.


Kan vi bestille et telt til at grille i?
Kontakt Stafettelt på 7022 3511 og hør nærmere om mulighederne for dette.


Hvem skal jeg spørge om telte / teltbyen / opstilling af grill eller andet udstyr?

Stafettelt A/S står for alt vedr. bestilling af telte og opbygning af teltbyen. De svarer også på spørgsmål om strøm og grill.

Find kontaktinfo til Stafettelt A/S her

Alle kan blive bedre rustede til at dyste i DHL Stafetten. Det kan gøres på mange forskellige niveauer, og det kan både være sjovt og motiverende samtidigt.

Kom i form til DHL Stafetten – sammen!

Ved at træne sammen, kan jeres virksomhed få mere ud af DHL Stafetten. Her kan du læse mere om, hvordan tidligere eliteløber og inspirator Henrik Them kan hjælpe lige præcis jeres virksomhed med at komme i gang.

img_1481

“Effekten ved denne her løbetræning, mener jeg helt klart er, at vi har en bedre sundhed og et stort engagement i virksomheden”

Ole Torp Aundal, tovholder i Rambølls løbeklub

DHL Stafetten er et oplagt udgangspunkt for at kickstarte hele virksomhedens fælles træning. Eliteløber og personlig træner Henrik Them ved, hvordan I som virksomhed kan få mere ud af DHL Stafetten socialt og sundhedsmæssigt.

Vælg mellem disse events / forløb

Book firma-kick-off event: Kom nemt i gang
Book træningsforløb: Kom i form sammen
Book rådgivning: Få det maksimale ud af DHL Stafetten

Træningsprogrammer

7 ugers program for begyndere
– Kom igennem uden åndenød
7 ugers program for øvede
– imponér kollegaerne med en skarp tid
Se gode træningsøvelser på video

Tip! Hver gang der optræder en af de løbeteknisk øvelser i træningsprogrammerne, kan du nemt klikke på selve ordet og åbne instruktionsvideoen i din browser.

Udfordr jeres konkurrenter til dyst

Udfordr jeres konkurrenter til en sjov DHL-dyst
Klik her for at se, hvordan andre har gjort

Priser & kontakt

Them-400x400

Kontakt Henrik Them

på [email protected] eller på tlf.: 20 70 90 01 for at forhøre dig om priser og muligheder, eller hvis du har spørgsmål til træningen.

Henrik er en tidligere dansk eliteløber med en maratontid så hurtig som 2:15,54 og altid en af de absolut hurtigste til at få depechen igennem de 5 km. Han er indehaver af mere end 60 danske mesterskaber på distancer fra 5 km til maraton.

Foruden at være ekspert på Politiken og Eurosport, foredragsholder og indehaver af Team Thempo, rådgiver Henrik virksomheder i, hvordan de styrker både interne og eksterne relationer gennem løbetræning.

Nogle af de virksomheder, som Henrik har hjulpet, er Arla, Nykredit, Danske Bank, PwC, Leo-Pharma, advokatfirmaet Lett, Kia, Telia og Nordea.

Klubtræning

Ønsker du at træne i klub, tilbyder Sparta træningshold lige fra walkhold til supermotionister. Læs mere på motion.sparta.dk

DHL Stafetten København afholdes i Fælledparken på Østerbro. Vi fraråder på det kraftigste at ankomme i bil pga. de begrænsede parkeringsmuligheder.

Til presse og kommunikationsafdelinger:

Find alle nyheder og indhold om DHL Stafetten her

Pressekontakt

Presserelaterede henvendelser rettes til:

Dorte Vibjerg, direktør i Sparta Løb
E-mail: [email protected]
Tlf.: +45 22 62 20 26

eller

Martin Van Dijk, PR- og pressemedarbejder
E-mail: [email protected]
Tlf.: +45 26 29 26 91

Jeanette Eskildsen, kommunikationsansvarlig
E-mail: [email protected]
Tlf.: +45 3124 0044

Pressebilleder

Henvendelser vedrørende akkreditering og tilladelse til brug af fotos rettes til [email protected]

Pressemeddelelser

Se oversigt over alle Spartas pressemeddelelser

DHL Stafetten – tid & sted

Mandag den 28. august til fredag den 1. september 2017 i Fælledparken, København.

Tal & fakta

I 2016 var der 24.213 hold, hvilket svarer til 121.065 deltagere. Dette var en stigning på 9,5% i forhold til 2015.

I 2017 forventes der op mod 25.000 hold samt mulighed for udsolgt flere dage.

Fremgangen skyldes walkruten, som har fået flere medarbejdere i virksomhederne til at tilmelde sig. I alt 15,4% af de tilmeldte hold valgte walkruten.

Den offentlige virksomhed med det største antal walk-hold er Region Hovedstaden, som i 2016 havde 440 walkhold (30%) ud af deres rekordmange 1532 hold.

Den private virksomhed med det største antal walk-hold er Novo Nordisk, der havde 152 walk-hold ud af deres 904 hold.

Starttalere 2016

Mandag: Afventer
Tirsdag: Carl Christian Ebbesen, Kultur- og Fritidsborgmester i København
Onsdag: Frank Jensen, Overborgmester i København
Torsdag: Afventer
Fredag: Afventer

Top 10 over største virksomheder (2016)

Region Hovedstaden er den virksomhed, der i 2016 voksede mest med en fremgang på ca. 400 hold. Også Københavns Kommune og Novo Nordisk gik frem med hhv. ca. 200 og 100 hold.

1. Region Hovedstaden (1532 hold)
2. Københavns Kommune (1134 hold)
3. Novo Nordisk (904 hold)
4. Nordea (406 hold)
5. Københavns Universitet (402 hold)
6. Forsvaret (298 hold)
7. Dansk Supermarked Group (260 hold)
8. Dong Energy (201 hold)
9. Region Sjælland (200 hold)
10. Mærsk (185 hold)

Intet madspild til DHL Stafetten

Ikke alle deltagere i DHL Stafetten vælger at afhente den madkasse, der er inkluderet i prisen. Men maden kommer ikke til at gå til spilde, for uafhentede madkasser doneres til fødevareBanken, som distribuerer den indsamlede mad rundt til væresteder for socialt udsatte.

Sparta samarbejder med fødevareBanken til alle vores løbsevents. Læs mere om fødevareBankens arbejde her

Deltagerantal 1981 – 2016

1981 – 134 hold, 1 løbsdag

– – – – – –

2001 – 6.946 hold, 2 løbsdage

2002 – 7.676 hold, 2 løbsdage

2003 – 8.861 hold, 3 løbsdage

2004 – 10.192 hold, 3 løbsdage

2005 – 12.167 hold, 4 løbsdage

2006 – 13.952 hold, 4 løbsdage

2007 – 16.960 hold, 4 løbsdage

2008 – 20.831 hold, 5 løbsdage

2009 – 24.202 hold, 5 løbsdage

2010 – 25.511 hold, 5 løbsdage

2011 – 25.900 hold, 5 løbsdage

2012 – 24.500 hold, 5 løbsdage

2013 – 24.400 hold, 5 løbsdage

2014 – 23.918 hold, 5 løbsdage

2015 – 22.121 hold, 5 løbsdage

2016 – 24.213 hold, 5 løbsdage

Historien bag DHL Stafetten

DHL Stafetten København er et motionsevent, som arrangeres af atletik- og løbeklubben Sparta. Man kan vælge at løbe 5×5 km stafet sammen med sine kollegaer eller gå 5 km i samlet flok på walkdistancen, som blev lanceret i 2016.

Eventet er en enorm løbefest hvor flere end 3500 offentlige og private virksomheder mødes til venskabelig dyst, hyggeligt samvær og kulinarisk hygge i den kæmpemæssige teltby, oplyst af faklernes skær.

DHL Stafetten blev introduceret af Sparta i 1981. Inspirationen kom fra USA, hvor Spartas formand Niels Jørgen Holdt havde set en reklame for en firmastafet. Da det første gang blev holdt i København, foregik det på én dag og med 20 deltagende virksomheder og 134 hold. Stafetten voksede og har i dag omkring 125.000 deltagere fordelt på fem dage. Dermed kan DHL Stafetten København i dag kalde sig verdens største stafetløb.

DHL Stafetten har bredt sig til andre byer i Danmark, hvor eventet afvikles af lokale løbe- og atletikklubber. Logistik- og transportvirksomheden DHL har været landsdækkende hovedsponsor for eventen siden 1991.

Flere virksomheder benytter ikke kun DHL Stafetten som et socialt arrangement alene for deres egne medarbejdere, men i stigende grad også som ramme om anderledes events for hele brancher, på tværs af organisationer, eller mellem virksomheder og samarbejdspartnere.

Virksomheder både fra København og omegn har i den grad taget DHL Stafetten til sig og har været med til at gøre arrangementet til et traditionsrigt virksomhedsevent med fokus på løb, sundhed og socialt samvær. Langt størstedelen af de tilmeldte hold er firmahold, mens resten er idrætsforeninger og andre private fællesskaber.

Sparta Løb nyhedsbrev

Sparta udsender jævnligt nyhedsbreve med nyt om DHL Stafetten og Spartas mange andre løbsevents. Tilmeld dig nyhedsbrevet her. Nyhedsbrevet kan nemt afmeldes igen.