Praktisk

Her kan du finde de vigtigste praktiske informationer om DHL Stafetten København.

Sådan kan I deltage i DHL Stafetten København


Klik her for at komme til forsiden af sparta.dk/dhl, hvor I kan tilmelde jeres hold.

Tilmeldingen åbner den 1. marts og er åben frem til løbsstart, såfremt der fortsat er ledige startnumre/teltpladser. Det er muligt at tilmelde sig i informationen i Fælledparken på dagen.


Tid & sted 

DHL Stafetten København 2019 afholdes i Fælledparken fra mandag den 26. august til fredag den 30. august 2019.

Tilmeld jeres stafet- eller walkhold her


Pris

Prisen er kr. 710,- per stafet- eller walkhold inkl. årets DHL-madkasse.

Jf. dansk lovgivning er startgebyr på dansk amatøridræt fritaget for moms. Der pålægges derfor kun moms på administrationsgebyret (15 kr. per ordre).

Telte bookes separat hos Stafettelt


Distancer & rute

Man kan vælge mellem stafet og walk. Når man løber stafet, løber hver af holdets deltagere 5 km, indtil hele holdet har været igennem. På walkholdene følges alle 5 deltagere ad i samlet flok på en 5 km rute.

Walkruten er adskilt fra stafetruten og har sit eget start- og målområde i udkanten af teltbyen. Langs begge ruter er der masser af musik og underholdning.

Se rutekort her


Starttider

Stafetholdene skydes i gang kl. 18.00, hvor første løber fra stafetholdene med startnumre 1-250 sendes afsted. Der er i alt 22 starter med et minuts mellemrum frem til ca. kl. 18.20.

Walk-holdene skydes i gang hver aften kl. 18.30 – 18.45 i mindre grupper. Alle fem deltagere på et walk-hold starter samtidigt og følges i mål.

Kom i god tid, så I kan finde jeres plads i startbåsene!

Se alle starttider her


Udsendelse af startnumre

Startnumre sendes ud med posten 1-2 uger før I skal løbe. NYT! De nye startnumre fastgøres med klæb, og der medfølger derfor ikke sikkerhedsnåle.

Hvis man ikke modtager sine startnumre, skal man henvende sig i Spartas Informationstelt (ved madkasseudleveringen) fra kl. 16.30 på løbsdagen. Her vil alle, der ikke har modtaget deres numre, få nye løbsnumre og depecher.


Depeche

Depechen, som man løber med i hånden, er et tykt stykke karton, som man selv skal rulle sammen. Første løber/en fra walk-holdet skal medbringe depechen til start. 

Tidtagningschippen er placeret i depechen og registrerer både holdets samlede tid og individuelle løbetider.

Depechen er vedhæftet holdets startnumre og er knyttet til de startnumre, som den er hæftet sammen med.

Se hvordan depechen rulles sammen, så den er klar til brug her


Tidtagning 

Der registreres både samlede holdtider og for stafetdeltagerne også individuelle løbetider. Tidtagningschippen sidder i depechen, som følger hver løber (eller hele walk-holdet) fra start til mål.

Sådan måles tiderne:

Holdtid: Samlet tid fra første løber krydser startstregen, til sidste løber krydser målstregen, dvs. inkl. skiftetid.
Individuel tid: Tiden fra en løber krydser startstregen, til han krydser målstregen, dvs. uden skiftetid.


Startnumre

Alle løbere og walk-deltagere skal placere startnummeret synligt på brystet, så officials kan guide alle deltagere korrekt i skiftezonen.

NYT! De nye startnumre fastgøres med klæb, og der medfølger derfor ikke sikkerhedsnåle.

Det er vigtigt, at man løber med det startnummer, der passer til den tur, man løber. Walk-startnumre er markeret med et W.

Løber man flere ture for samme hold, skal man fra starten tage alle startnumre på for de ture, man løber. Skal man løbe en ekstra tur, drejer man til venstre eller højre lige inden målportalen og videre ud af skiftezonen.


Resultater

Resultater kan ses live på sparta.dk/dhl, i DHL Stafettens Kbh appen og i resultatvisningsteltet i Fælledparken.


Skiftezonen

Skiftezonen er det område, hvor alle løbere starter og løber i mål, og hvor løberne giver depechen videre til holdets næste løber. Man må kun opholde sig i skiftezonen, når det er ens tur til at løbe.

Skiftezonen er inddelt i startbåse – find jeres vha. de opstillede skilte med startnummer-intervaller. Se også nummerintervaller på rutekortet.

Walkholdene har deres eget start- og målområde.

Se rutekort her


Tilmeldingsprofil

Den person, der har tilmeldt holdet, har fået tilsendt login-oplysninger til holdets tilmeldingsprofil. I tvivl om hvordan I logger ind? Læs mere i FAQ’en her

I tilmeldingsprofilen kan I til enhver tid ændre eller tilføje i holdets informationer – både før og efter løbet. I kan fx redigere holdnavne, deltagernes navne eller holdklasse (mix-hold, kvinder eller mænd). 

I kan ændre fra walk til stafet eller omvendt indtil den 7. august. 


Holdklasse

Alle hold har angivet en holdklasse i forbindelse med tilmeldingen – enten 5 mænd, 5 kvinder eller mix M/K. Hvis I ikke specifikt har valgt en holdklasse, vælges der automatisk mix M/K.

Hvis jeres holdsammensætning ændrer sig, kan I til enhver tid ændre dette på holdets tilmeldingsprofil.


Madkasser, snackkasse og Meyers

Holdets DHL-madkasse afhentes i Spartas Udleveringstelt ved indgangen fra Øster Allé mellem kl. 16.30 og 20.00. For at få udleveret madkassen skal man aflevere den madkassekupon, som hvert hold får tilsendt inden løbet.

Se indholdet i DHL-madkassen her

Hvis I ønsker en mindre madkasse, kan I ved udleveringen vælge snackkassen i stedet. Den indeholder det samme som madkassen, men uden brød og pålæg. Uafhentet mad bliver doneret til fødevareBanken.

Hvis I har bestilt picnic-menu fra Meyers, skal denne også hentes i udleveringsteltet ved siden af informationen fra kl. 16.30 på dagen. Maden er tilberedt og pakket til hold a 5, og der medfølger bæredygtigt bestik.

Læs mere om Meyers picnic-menu her


Bestil telt

Telt bookes separat hos Stafettelt, som står for opbygning af teltbyen. Når man booker et telt, får man også borde og bænke med, og der er mulighed for at få et telt med fælles grill.

Man har også mulighed for at medbringe sit eget telt og opstille det i et af de tre privattelt-områder (se kort). Her kan ikke reserveres plads.

Har I spørgsmål til jeres teltbestilling eller -opsætning, skal I kontakte Stafettelt A/S her


Miljø og affald

Hos DHL Stafetten ønsker vi at passe på miljøet, og vi tager hele tiden små skridt i den rigtige retning. Bl.a. har vi afskaffet engangsplast og erstattet det med træbestik og bionedbrydelige papkrus. Med jeres hjælp kan vi gøre det endnu bedre.

Sådan kan I hjælpe:

  • Tag ikke mere emballage med til eventet, end I har brug for – hverken mad eller emballage.
  • Undgå så vidt muligt engangsplast.
  • Ryd op efter jer og indsaml jeres skrald i den affaldssæk, der findes i madkassen.
  • Saml jeres pap og flasker sammen og undgå at blande det med andet skrald.

Tak, fordi I hjælper os med at hjælpe miljøet.

Læs mere om, hvad DHL Stafetten gør for at passe på miljøet


Overskydende madkasser

Alle DHL-madkasser, der ikke bliver afhentet, doneres automatisk til Fødevarebanken.


Bil- og cykelparkering

Det kan være vanskeligt at finde parkeringspladser omkring Fælledparken. Trafikken er tæt, og der kræves betaling hele døgnet. Tag derfor bus, tog eller cykel så vidt muligt og køb evt. en Eventbillet (se nedenfor). Cykler skal parkeres uden for Fælledparken i de særlige cykelparkeringsområder, som fremgår af kortet.

Sparta tager ikke ansvar for evt. parkeringsafgifter i forbindelse med parkering, og vi henstiller til at man altid selv undersøger gældende parkeringsregler.


Eventbillet

DOT – Din Offentlige Transport tilbyder en Eventbillet, der gør det nemt og billigt at rejse med bus, tog og metro til DHL Stafetten. Eventbilletten leveres med det samme som en SMS-besked til din telefon, gælder i 12 timer og inkluderer ubegrænset bus, tog og metro i hovedstadsområdet.

Køb din Eventbillet til DHL Stafetten her


Cykel, babyjoggere m.m. 

Det er ikke tilladt at medbringe babyjoggere, klapvogne, cykler, hunde eller lignende til DHL Stafetten.


Holdfoto

Få et gratis holdfoto i fototeltet på stævnepladsen. Fototeltet ligger lige ved skiftezonen (markering fremgår af oversigtskortet) og har åbent hver dag fra kl. 17.00 til 21.30.


Arrangør

DHL Stafetten er arrangeret af Sparta Atletik og Motion siden 1981, hvor stafetten blev afholdt for første gang. Senere bredte konceptet sig til andre byer, hvor andre lokale arrangør afholder eventet.

DHL Stafetten i København er med 125.000 deltagere og fem løbsdage det største motionsløb i verden. DHL Stafetten er sponsoreret af transport- og logistikfirmaet DHL i mere end 20 år.