Praktisk

Nedenfor finder du de vigtigste praktiske informationer om DHL Stafetten København.

Afbrændingsforbud

Der er i øjeblikket afbrændingsforbud i Københavns Kommune.

Hvis det fortsætter, så kan det have indflydelse på brugen af grill til DHL Stafetten. Hvis der ikke når at komme nok regn, er det en god idé at have en nødplan klar, der ikke kræver åben ild.

Du kan læse de seneste nyheder fra Københavns Kommune om afbrændingsforbuddet her.


Klik her for at komme til forsiden af sparta.dk/dhl, hvor I kan tilmelde jeres hold.

Tilmeldingen er åben frem til løbsstart, såfremt der fortsat er ledige startnumre/teltpladser.


Tid & sted 

DHL Stafetten København 2018 afholdes i Fælledparken fra mandag den 27. august til fredag den 31. august 2018.

Tilmeld jeres stafet- eller walkhold her


Pris

Prisen er kr. 695,- per stafet- eller walkhold inkl. årets DHL-madkasse.

Telte bookes separat hos Stafettelt


Distancer & rute

Man kan vælge mellem stafet og walk. Begge ruter er 5 km.

Walkruten er adskilt fra stafetruten og har sit eget start- og målområde i udkanten af teltbyen. Langs begge ruter er der masser af musik og underholdning.

Se rutekort her


Starttider

Stafetholdene skydes i gang kl. 18.00, hvor første løber fra stafetholdene med startnumre 1-250 sendes afsted. Der er i alt 22 starter med et minuts mellemrum frem til ca. kl. 18.20.

Walk-holdene skydes i gang hver aften kl. 18.30 – 18.45 i mindre grupper. Alle fem deltagere på et walk-hold starter samtidigt og følges i mål.

Kom i god tid, så I kan finde jeres plads i startbåsene!

Se alle starttider her


Depeche

Depechen, som skal afleveres fra løber til løber samt følge walk-holdene fra start til slut, er en engangsdepeche, som fremsendes sammen med startnumrene.

Det er vigtigt, at første løber / en af walk-deltagerne medbringer depechen til start!

Depechen er et tykt stykke karton, som skal rulles sammen inden løbet. Som noget helt nyt er tidtagningschippen placeret på depechen, og der registreres derfor nu ikke kun den samlede holdtid, men også individuelle løbetider.

Se hvordan depechen rulles sammen, så den er klar til brug her

Vær opmærksom på:

  • Engangsdepechen med tidtagningschip fremsendes sammen med startnumrene
  • Depechen er knyttet til de startnumre, som den er hæftet sammen med
  • Første løber (eller en fra Walk-holdet) skal huske at medbringe depechen til start
  • Depecherne hentes ikke længere i skiftezonen

Tidtagning 

Ud over holdtider registreres der også individuelle løbetider. Tidtagningschippen sidder i depechen, som følger hver løber (eller hele walk-holdet) fra start til mål.

I har mulighed for at registrere navne på alle holddeltagere, som ønsker at fremgå af resultatlisten – læs mere nedenfor under ‘Tilmeldingsprofil’.

Sådan måles tiderne:

Holdtid: Samlet tid fra første løber krydser startstregen, til sidste løber krydser målstregen, dvs. inkl. skiftetid.
Individuel tid: Tiden fra en løber krydser startstregen, til han krydser målstregen, dvs. uden skiftetid.


Startnumre

Alle løbere og walk-deltagere skal placere deres startnummer synligt på brystet, så officials kan guide jer korrekt i skiftezonen.

Det er vigtigt, at man løber med det startnummer, der passer til den tur, man løber. Walk-startnumre er markeret med et W.

Løber man flere ture for samme hold, skal man fra starten tage alle startnumre på for de ture, man løber. Skal man løbe en ekstra tur, drejer man til venstre eller højre lige inden målportalen og videre ud af skiftezonen.


Resultater

Resultater kan ses live på sparta.dk/dhl, i DHL Stafettens Kbh appen og i resultatvisningsteltet i Fælledparken.


Skiftezonen

Skiftezonen er det område, hvor alle løbere starter og løber i mål, og hvor løberne giver depechen videre til holdets næste løber. Man må kun opholde sig i skiftezonen, når det er ens tur til at løbe.

Skiftezonen er inddelt i startbåse – find jeres vha. de opstillede skilte med startnummer-intervaller. Se også nummerintervaller på rutekortet.

Walkholdene har deres eget start- og målområde.


Tilmeldingsprofil

Den person, der har tilmeldt holdet, har fået tilsendt login-oplysninger til holdets tilmeldingsprofil. I tvivl om hvordan I logger ind? Læs mere i FAQ’en her

I tilmeldingsprofilen kan I til enhver tid ændre eller tilføje i holdets informationer – både før og efter løbet. I kan fx redigere holdnavne, deltagernes navne eller holdklasse (mix-hold, kvinder eller mænd). 

Fristen for at ændre fra walk til stafet eller omvendt er dog 7. august. 


Holdklasse

Alle hold har angivet en holdklasse i forbindelse med tilmeldingen – enten 5 mænd, 5 kvinder eller mix M/K. Hvis jeres holdsammensætning ændrer sig, kan I til enhver tid ændre dette på holdets tilmeldingsprofil.


Madkasser

Holdets DHL-madkasse afhentes i Spartas Udleveringstelt ved indgangen fra Øster Allé mellem kl. 16.30 og 20.00. For at få udleveret madkassen skal man aflevere den madkassekupon, som hvert hold får tilsendt inden løbet.

Læs mere om DHL-madkassen her

Det er desuden muligt at bestille en velsmagende cateringmenu fra Meyers til afhentning på pladsen. Bestil menu fra Meyers her


Bestil telt

Telt bookes separat hos Stafettelt, som står for opbygning af teltbyen. Når man booker et telt, får man også borde og bænke med. Der er flere typer og størrelser telte – både store og små fællestelte med fælles grill – eller I kan vælge eget telt.

Vi anbefaler, at man booker telt først og bestiller startnumre bagefter.

Man har også mulighed for at medbringe sit eget telt og opstille det i et af de tre privattelt-områder (se kort). Her kan ikke reserveres plads.


Indsamling af affald

Vi beder jer om at hjælpe med at holde parken ren ved at samle jeres eget affald i den affaldssæk, der findes i madkassen.


Overskydende madkasser

Sparta Atletik & Motion samarbejder med Fødevarebanken. Alle madkasser, der ikke afhentes, doneres til Fødevarebanken.


Bil- og cykelparkering

Det kan være vanskeligt at finde parkeringspladser omkring Fælledparken. Trafikken er tæt, og der kræves betaling hele døgnet. Tag derfor bus, tog eller cykel så vidt muligt. Cykler skal parkeres uden for Fælledparken i de særlige cykelparkeringsområder, som fremgår af kortet.

Sparta tager ikke ansvar for evt. parkeringsafgifter i forbindelse med parkering, og vi henstiller til at man altid selv undersøger gældende parkeringsregler.


Cykel, babyjoggere m.m. 

Det er ikke tilladt at medbringe babyjoggere, klapvogne, cykler eller lignende på stafetruten uden forudgående aftale, men gerne på walkruten. Man bedes i så fald holde sig bagerst i feltet og udvise hensyn til de øvrige deltagere.


Holdfoto

Få et gratis holdfoto i fototeltet på stævnepladsen. Fototeltet ligger lige ved skiftezonen (markering fremgår af oversigtskortet) og har åbent hver dag fra kl. 17.00 til 21.30.


Arrangør

DHL Stafetten er arrangeret af Sparta Atletik og Motion siden 1981, hvor stafetten blev afholdt for første gang. Senere bredte konceptet sig til andre byer, hvor andre lokale arrangør afholder eventet.

DHL Stafetten i København er med 125.000 deltagere og fem løbsdage det største motionsløb i verden. DHL Stafetten er sponsoreret af transport- og logistikfirmaet DHL i mere end 20 år.