Ditte Julie – støtter Mødrehjælpen

Ditte Julie, 31 år, mor til to – Karla på 5 år og Albert på knap 3 år – og lever af at formidle det søde liv. Jeg er iværksætter, TV-kok, kageskribent, kogebogsforfatter og blogger på dittejulie.dk

Charity: Mødrehjælpen
Instagram: @dittejuliejensen


Her kan du lære Ditte Julie bedre at kende og læse om, hvorfor hun løber med til Make A Mark CPH, og hvorfor hun har valgt at støtte Mødrehjælpen

Hvad er dit forhold til løb og motion?

– Jeg elsker at løbe og befinde mig i et fitnesscenter, når jeg skal være mig selv. Løb og motion er noget, jeg dyrker, fordi jeg ikke kan lade være. Jeg prioriterer det i min hverdag, fordi mine løbeture er mit frirum, og her jeg virkelig kan koble hjernen fra. Løb er for mig ren velvære.

Hvor ofte løber du?

– Jeg løber gerne hver anden dag. Nogle gange mere, hvis jeg har brug for det, andre gange mindre, hvis tiden er knap. Jeg prøver dog at prioritere mine løbeture regelmæssigt, fordi jeg ved, at det gør både min krop og hoved så godt.

Hvor langt kan du løbe?

– Mine løbeture er mellem 5 og 10 km lange. Jeg vil helst slippe for at løbe længere.

Hvilket tidspunkt på dagen holder du af at løbe?

– Jeg holder mest af at løbe om eftermiddagen, når mit hoved lige skal blæses igennem efter en lang arbejdsdag, eller om aftenen, når ungerne er lagt, og jeg har lidt tid for mig selv.

Har du deltaget i andre ‘løb’ før?

– Jeg har før løbet Spartas halvmaraton og deltaget i DHL Stafetten og diverse kvindeløb.

Hvad får du ud af at løbe?

– Løb er mit frirum, og det er her, jeg virkelig kobler fra. Når jeg sætter højt musik i ørerne, snører løbeskoene og spurter derudaf, får mine tanker frit løb. Det er kvalitetstid for mig. I en travl hverdag med to små børn, er det også den træningsform, hvor jeg føler jeg får mest motion på kortest tid.

Hvorfor har du valgt at deltage i løbet?

– Først og fremmest deltager jeg i løbet, fordi jeg gerne vil være med til at samle ind til et godt formål, der kan være med til at styrke og løfte andre kvinder. Jeg ved selv, hvor vigtigt det er, at vi kvinder styrker hinanden og bruger hinandens netværk, og det vil jeg gerne være med til at sætte endnu større fokus på. Samtidig vil jeg gerne deltage i det festlige løb sammen med andre seje kvinder.

Hvilken sag/forening har du valgt at støtte/samle ind til?

– Jeg vil gerne samle ind til Mødrehjælpen.

Hvad betyder din charity for dig?

– Jeg har valgt at løbe for Mørehjælpen, da jeg gerne vil samle en masse midler ind til deres rådgivningscenter. De favner bredt inden for alle problematikker man kan stå i som gravid, enlig mor eller som børnefamilie. Efter jeg selv er blevet mor, kan jeg mærke, at det er i den rolle jeg kan føle mig mest udsat, i tvivl og følsom. Under min skilsmisse har jeg søgt råd og læsestof hos Mødrehjælpen for at kunne hjælpe mine børn bedst muligt. Derfor skal de frivillige, som knokler hårdt for at hjælpe andre, belønnes.

Hvem løber du sammen med?

– Jeg løber nærmest altid alene. Da løb for mig er meditation og min træning – mit frirum.

Hvornår føler du dig mest stærk?

– Når jeg har en stærk krop, et stærkt sind og føler mig glad. Hvilket løb hjælper mig til.

Hvad er din største styrke som kvinde og som menneske?

– At jeg tør være følsom, vise følelser. Jeg har en stærk skal og et blød og følsomt indre. Dermed går min største styrke hånd i hånd med min største svaghed.

Hvad er du mest stolt af i dit liv?

– Det jeg får ud af det, mine børn og de mennesker jeg har valgt til at være en del af mit liv og min glæde.

Hvad er det bedste, du har gjort for andre?

– At være der, være tilstede og give kærlighed til mine nærmeste.

Har du et leveråd / motto, som du lever efter?

– Vær dig selv, tro på dig selv og elsk dig selv, så gør dine omgivelser det også.

TILMELD DIG MAKE A MARK CPH HER