DOMMER- OG HJÆLPERINFORMATION
Sparta Copenhagen Games-KIDS, torsdag den 4. september 2025
Tak fordi du har meldt dig som dommer eller hjælper.
Vi glæder os til at se alle de unge mennesker give den gas til en anden udgave af Sparta Copenhagen Games – kun for Kids.
Charlotte Beiter Bomme, stævneleder
PRAKTISKE INFORMATIONER
Registrering af dommere og hjælpere
Alle dommere og hjælpere møder ind til registrering i Stævnesekretariatet bag målstregen for enden af tribunen.
Mødetid for dommere og hjælpere
Alle dommere og hjælpere møder min. 30 min. før jeres første opgave. Øvelsesledere bedes møde min. 1 time før for at tjekke, at alt er, som det skal være.
Når alle fra et hjælperteam er mødt ind, så mødes hele teamet i Spartas Klublokale – her vil øvelseslederen give en briefing om opgaven og fordeling af opgaverne.
Øvelsesledere
På dagen skal øvelsesledere i god tid tjekke ved øvelsesstedet, at alt er klart til konkurrence. Sparta prøver at gøre alt klart, men der kan være mangler. Hvis ikke alt er i orden, så sørger øvelseslederne for, at det bliver bragt i orden. Ved at møde lidt før, så er der ro til at få tjekket øvelsesstedet, få lister og få sidste info osv.
Øvelseslederen sætter sine hjælpere yderligere ind i dagens opgaver – dog ikke information om indtastning i Roster – det klarer stævnesekretariatet.
Efter endt øvelse ryddes der op / klargøres til næste gruppe. Hvis øvelsen er dagens sidste, så ryd meget gerne tingene væk, så vi alle kan komme hjem i god tid.
Roster (tastere)
Vi taster resultaterne live ved alle øvelsesstederne. Læs vedhæftede bilag, om hvordan man taster ind i Roster. Har du spørgsmål til indtastningen kan du spørge i sekretariatet, når du kommer og melder din ankomst.
Husk at medbringe en IPhone eller IPad og installere Roster Mgmt app på forhånd.
Bespisning
Der vil være en sandwich samt en vand i klubhuset til alle dommere/hjælpere samt trænere. Vær venlig at respektere, at der ikke er mad til familie og venner, da der så ikke er nok til alle vores hjælpere.
Medbring evt. selv en drikkedunk, så du kan fylde den med vand. De lover godt vejr, så husk masser af væske.
Dommertøj
I vil få udleveret en gul Sparta Crew vest, som skal bæres synligt under hele stævnet. Hvis det mod forventning bliver koldt/vådt så sørg selv for, at have en trøje/regnjakke med til at have inden under vesten.
Den gule Sparta Crew vest skal afleveres tilbage efter stævnet (yes, vi ved godt, at den er super trendy og I helst vil beholde den 😊 – men den er meget nem at se og dermed super smart til formålet).
Sekretariatet
Stævnesekretariatet, hvor dommere og hjælpere får startlister og afleverer resultatlister er placeret for enden at tribunen. Mette Sørensen styrer alt det med lister og Roster.
Sekretariatet vil være åbent fra kl. 16 til stævnet er slut.
Startnummer
Der vil være startnumre til dette stævne, da vi har svært ved at skille alle de søde børn fra hinanden på målfotoet. De udleveres klubvis i sekretariatet.
Startlister
Startlister hentes af øvelseslederen hos sekretariatet (for enden at tribunen). Listerne leveres tilbage til sekretariatet umiddelbart efter endt konkurrence.
Opvarmning
Opvarmning foregår i Fælledparken, Sparta Hallen og kastegården.
Resultater
Resultater kan følges live (hvis vi finder nok til at taste) på Roster App: Sparta Copenhagen Games – KIDS
Præmieoverrækkelse
Der er en guldmedalje til alle deltagere. Medaljen kan hentes inden barnet går hjem fra stævnet. Det er mulighed for forældre at fotografere deres barn på den opstillede præmieskamle.
Radiokommunikation:
Alle øvelsesleder skal huske at få en radio med ud til øvelsen, så vi kan komme i kontakt med hinanden.
Andet:
For mere info om øvelser – læs da venligst praktisk info.