Mød det nye Copenhagen Marathon

Nyt logo, nye farver, ny identitet. Copenhagen Marathon er trukket i gult, og det er der en rigtig god grund til.

Siden startskuddet til det første Copenhagen Marathon lød i 1980, er mere end 200.000 løbere kommet i mål og har fået en oplevelse for livet med hjem – uanset hvor i verden, de er kommet fra.

Nu er tiden kommet til at skrue op for ambitionerne og tage et skridt frem i startrækken. Vi vil nemlig have, at endnu flere får øjnene op for Copenhagen Marathon som en af verdens bedste løbeoplevelser i en af verdens bedste løbebyer. Det gør vi med et nyt genkendeligt logo og nye farver, der får os til at stå stærkere i bevidstheden hos løbere fra nær og fjern. Vores mål er at blive det førende internationale marathonløb i Norden, og derfor vil du fremover møde den nye identitet alle steder, hvor Copenhagen Marathon er til stede – både digitalt og i den fysiske verden.

Det nye logo er inspireret af ben, som løber. Det signalerer bevægelse og fremdrift mod et fantastisk mål – alene og alligevel sammen. Copenhagen Marathon samler nemlig folk fra hele verden og giver dem noget at være fælles om fra det øjeblik, de melder sig til. Fra den dag bringer hvert skridt, du tager, dig tættere på Copenhagen Marathon. Og selvom man træner i regn, mørke og blæst, og man ikke kan se andre mennesker omkring sig, er man aldrig alene. På samme tidspunkt gør tusindvis af andre løbere verden over nemlig præcis det samme for at blive klar til den store dag, hvor vi alle mødes og løber gennem gaderne i København.

Man siger, at de bedste brands skal kunne genkendes, selvom de bliver tabt på gulvet og går i mange stykker. Og det mener vi, at Copenhagen Marathons nye identitet kan. Vi har dog tænkt os at passe rigtig godt på det, så vi kan udvikle os og skabe de bedste rammer for at endnu flere løbere kan få en oplevelse for livet i de københavnske gader – mange år frem i tiden.