Forside

Hent DHL Stafetten Kbh appen

...og find vej med det interaktive kort, se live resultater, del en DHL-fie og meget mere.

appstoreplaystore

Følg @spartalob på Instagram

... og se alle de sjove, smukke, skøre og mindeværdige øjeblikke fra #dhlstafettenkbh

Få taget gratis holdfoto til DHL Stafetten København

DHL Stafetten i billeder

Se alle de flotte stemningsbilleder fra fem festlige DHL-dage.

DHL – trofast sponsor i mere end 20 år

DHL er verdens førende transport- og logistikfirma – og har som hovedsponsor for DHL Stafetten
fået hele virksomhedsdanmark op af kontorstolene og ud at løbe eller gå i mere end 20 år!

Depechen gives videre til DHL Stafetten København

Når DHL Stafetten løbes, overdrages ikke kun depechen, men også tilliden til, at den næste løber i rækken gør sit bedste for teamet. Vores kunder overdrager dagligt tusindvis af forsendelser til os og har tillid til, at vi yder en ekstra indsats for at nå hele vejen i mål.

Susanne Kristensen, Marketing Manager i DHL

Læs om transport- og logistikfirmaet DHL her

Følg DHL Stafetten

Følg os for at få de seneste nyheder om DHL Stafetten og Spartas andre løb

youtube facebook insta nyhedsbrev

Vælg stafet eller walk

Til DHL Stafetten kan man give den gas på den klassiske 5x5 km stafet eller tage en rask gåtur med kollegaerne på den populære 5 km walk-rute. DHL Stafetten Kbh er nemlig for alle, uanset form og niveau.

Walk DHL stafetten København

Tak, fordi I er med!

Sparta har arrangeret DHL Stafetten non-profit siden 1981. Alt overskud går til at skabe atletiktalenter og støtte og fremme løbesporten på bredde- og eliteniveau.

Læs Spartas historie her

logo_DHL

 


 

logo_pågen

nike-swush

bmw

High5


Ultimate fvblogo-Lav BitLizard  

Praktisk

Nedenfor finder du de vigtigste praktiske informationer om DHL Stafetten København.


Klik her for at komme til forsiden af sparta.dk/dhl, hvor I kan tilmelde jeres hold.

Tilmeldingen er åben frem til løbsstart, såfremt der fortsat er ledige startnumre/teltpladser.


Udsendelse af startnumre

Startnumre sendes ud med posten. Vi har desværre oplevet en del problemer med udsendelserne i år, hvilket betyder, at flere oplever ikke at have modtaget deres startnumre. Men man kan tage det helt roligt.

Hvis man ikke modtager sine startnumre, skal man møde op i Sparta Informationstelt (ved madkasseudleveringen) fra kl. 16.30 på løbsdagen. Her vil alle, der ikke har modtaget deres numre, få nye løbsnumre og depecher.


Tid & sted 

DHL Stafetten København 2018 afholdes i Fælledparken fra mandag den 27. august til fredag den 31. august 2018.

Tilmeld jeres stafet- eller walkhold her


Pris

Prisen er kr. 695,- per stafet- eller walkhold inkl. årets DHL-madkasse.

Telte bookes separat hos Stafettelt


Distancer & rute

Man kan vælge mellem stafet og walk. Begge ruter er 5 km.

Walkruten er adskilt fra stafetruten og har sit eget start- og målområde i udkanten af teltbyen. Langs begge ruter er der masser af musik og underholdning.

Se rutekort her


Starttider

Stafetholdene skydes i gang kl. 18.00, hvor første løber fra stafetholdene med startnumre 1-250 sendes afsted. Der er i alt 22 starter med et minuts mellemrum frem til ca. kl. 18.20.

Walk-holdene skydes i gang hver aften kl. 18.30 – 18.45 i mindre grupper. Alle fem deltagere på et walk-hold starter samtidigt og følges i mål.

Kom i god tid, så I kan finde jeres plads i startbåsene!

Se alle starttider her


Depeche

Depechen, som skal afleveres fra løber til løber samt følge walk-holdene fra start til slut, er en engangsdepeche, som fremsendes sammen med startnumrene.

Det er vigtigt, at første løber / en af walk-deltagerne medbringer depechen til start!

Depechen er et tykt stykke karton, som skal rulles sammen inden løbet. Som noget helt nyt er tidtagningschippen placeret på depechen, og der registreres derfor nu ikke kun den samlede holdtid, men også individuelle løbetider.

Se hvordan depechen rulles sammen, så den er klar til brug her

Vær opmærksom på:

  • Engangsdepechen med tidtagningschip fremsendes sammen med startnumrene
  • Depechen er knyttet til de startnumre, som den er hæftet sammen med
  • Første løber (eller en fra Walk-holdet) skal huske at medbringe depechen til start
  • Depecherne hentes ikke længere i skiftezonen

Tidtagning 

Ud over holdtider registreres der også individuelle løbetider. Tidtagningschippen sidder i depechen, som følger hver løber (eller hele walk-holdet) fra start til mål.

I har mulighed for at registrere navne på alle holddeltagere, som ønsker at fremgå af resultatlisten – læs mere nedenfor under ‘Tilmeldingsprofil’.

Sådan måles tiderne:

Holdtid: Samlet tid fra første løber krydser startstregen, til sidste løber krydser målstregen, dvs. inkl. skiftetid.
Individuel tid: Tiden fra en løber krydser startstregen, til han krydser målstregen, dvs. uden skiftetid.


Startnumre

Alle løbere og walk-deltagere skal placere startnummeret synligt på brystet, så officials kan guide alle deltagere korrekt i skiftezonen.

Det er vigtigt, at man løber med det startnummer, der passer til den tur, man løber. Walk-startnumre er markeret med et W.

Løber man flere ture for samme hold, skal man fra starten tage alle startnumre på for de ture, man løber. Skal man løbe en ekstra tur, drejer man til venstre eller højre lige inden målportalen og videre ud af skiftezonen.


Resultater

Resultater kan ses live på sparta.dk/dhl, i DHL Stafettens Kbh appen og i resultatvisningsteltet i Fælledparken.


Skiftezonen

Skiftezonen er det område, hvor alle løbere starter og løber i mål, og hvor løberne giver depechen videre til holdets næste løber. Man må kun opholde sig i skiftezonen, når det er ens tur til at løbe.

Skiftezonen er inddelt i startbåse – find jeres vha. de opstillede skilte med startnummer-intervaller. Se også nummerintervaller på rutekortet.

Walkholdene har deres eget start- og målområde.


Tilmeldingsprofil

Den person, der har tilmeldt holdet, har fået tilsendt login-oplysninger til holdets tilmeldingsprofil. I tvivl om hvordan I logger ind? Læs mere i FAQ’en her

I tilmeldingsprofilen kan I til enhver tid ændre eller tilføje i holdets informationer – både før og efter løbet. I kan fx redigere holdnavne, deltagernes navne eller holdklasse (mix-hold, kvinder eller mænd). 

Fristen for at ændre fra walk til stafet eller omvendt er dog 7. august. 


Holdklasse

Alle hold har angivet en holdklasse i forbindelse med tilmeldingen – enten 5 mænd, 5 kvinder eller mix M/K. Hvis jeres holdsammensætning ændrer sig, kan I til enhver tid ændre dette på holdets tilmeldingsprofil.


Madkasser

Holdets DHL-madkasse afhentes i Spartas Udleveringstelt ved indgangen fra Øster Allé mellem kl. 16.30 og 20.00. For at få udleveret madkassen skal man aflevere den madkassekupon, som hvert hold får tilsendt inden løbet.

Læs mere om DHL-madkassen her

Det er desuden muligt at bestille en velsmagende cateringmenu fra Meyers til afhentning på pladsen. Bestil menu fra Meyers her


Bestil telt

Telt bookes separat hos Stafettelt, som står for opbygning af teltbyen. Når man booker et telt, får man også borde og bænke med. Der er flere typer og størrelser telte – både store og små fællestelte med fælles grill – eller I kan vælge eget telt.

Vi anbefaler, at man booker telt først og bestiller startnumre bagefter.

Man har også mulighed for at medbringe sit eget telt og opstille det i et af de tre privattelt-områder (se kort). Her kan ikke reserveres plads.


Indsamling af affald

Vi beder jer om at hjælpe med at holde parken ren ved at samle jeres eget affald i den affaldssæk, der findes i madkassen.


Overskydende madkasser

Sparta Atletik & Motion samarbejder med Fødevarebanken. Alle madkasser, der ikke afhentes, doneres til Fødevarebanken.


Bil- og cykelparkering

Det kan være vanskeligt at finde parkeringspladser omkring Fælledparken. Trafikken er tæt, og der kræves betaling hele døgnet. Tag derfor bus, tog eller cykel så vidt muligt og køb evt. en Eventbillet (se nedenfor). Cykler skal parkeres uden for Fælledparken i de særlige cykelparkeringsområder, som fremgår af kortet.

Sparta tager ikke ansvar for evt. parkeringsafgifter i forbindelse med parkering, og vi henstiller til at man altid selv undersøger gældende parkeringsregler.


Eventbillet

DOT – Din Offentlige Transport tilbyder en Eventbillet, der gør det nemt og billigt at rejse med bus, tog og metro til DHL Stafetten. Eventbilletten leveres med det samme som en SMS-besked til din telefon, gælder i 12 timer og inkluderer ubegrænset bus, tog og metro i hovedstadsområdet.

Køb din Eventbillet her


Cykel, babyjoggere m.m. 

Det er ikke tilladt at medbringe babyjoggere, klapvogne, cykler eller lignende på stafetruten uden forudgående aftale, men gerne på walkruten. Man bedes i så fald holde sig bagerst i feltet og udvise hensyn til de øvrige deltagere.


Holdfoto

Få et gratis holdfoto i fototeltet på stævnepladsen. Fototeltet ligger lige ved skiftezonen (markering fremgår af oversigtskortet) og har åbent hver dag fra kl. 17.00 til 21.30.


Arrangør

DHL Stafetten er arrangeret af Sparta Atletik og Motion siden 1981, hvor stafetten blev afholdt for første gang. Senere bredte konceptet sig til andre byer, hvor andre lokale arrangør afholder eventet.

DHL Stafetten i København er med 125.000 deltagere og fem løbsdage det største motionsløb i verden. DHL Stafetten er sponsoreret af transport- og logistikfirmaet DHL i mere end 20 år.

Nyheder

DHL i billeder: Den 38. DHL Stafetten blev en fantastisk motionsfest for alle
Den 38. udgave af DHL Stafetten bød på alt fra smukt solskinsvejr til tunge byger for 117.000 løbere og walkere. Se ugen i billeder her.   
Har I ikke modtaget startnumre til DHL Stafetten?
Sådan skal I gøre, hvis I ikke har modtaget jeres startnumre til DHL Stafetten i aften.
Tysk eventarrangør på jagt efter inspiration ved DHL Stafetten
DHL Stafetten i København har givet inspiration til stafetter i både ind- og udland. I aften var en stor tysk eventarrangør på jagt efter inspiration i Fælledparken.
Vand-vittigt vejr til første DHL-dag: Se billederne
Vejret var lunefuldt til DHL Stafettens første dag, og aftenen bød på styrtregn, regnbuer og aftensol. Se de flotte billeder her.
Torben løb DHL Stafetten efter 37 års fravær
Efter en “mindre pause” på nogle og tredive år havde Torben ladet sig lokke med til DHL Stafetten igen. 
Konkurrence med fødevareBanken: Find på slogan og vind lækre præmier
Find på et godt slogan og hjælp fødevareBanken med at bekæmpe madspil. Der er lækre præmier på højkant.
Rejs nemt med Eventbillet til og fra DHL Stafetten
Kom nemt og billigt til og fra DHL Stafetten med en Eventbillet til bus, tog og Metro i hovedstadsområdet.
Kør med Eventbillet til DHL Stafetten København
Afbrændingsforbud ophævet: Regler for brug af grill ved DHL Stafetten
Hvis I anvender grill til DHL Stafetten, så vær opmærksom på de gældende regler.   
Afbrændingsforbuddet ved DHL Stafetten 2018 er ophævet
Meyers picnicmenu udsolgt
Opdateret: Meyers picnicmenu er nu udsolgt, og man kan desværre ikke bestille mere.    
Sådan skifter I fra stafet til walk eller omvendt
Efter I har tilmeldt jeres hold, kan I uden problemer skifte fra walk til stafet eller omvendt. 

Resultater

Tilmeld dig Sparta Løbs nyhedsbrev og få seneste nyt om alle Spartas løbsvents, gratis træningstilbud og gode tips og tilbud.

Nyhedsbrev

Få rabatter, inspiration og viden om løb 1-2 gange om måneden og deltag den månedlige lodtrækning om gavekort til vores løb.


Starttider

Walk-deltagere

Startnummer Starttid / kl.
7001 – 7250 18.30
7251 – 7500 18.35
7501 -7750 18.40
7751 – 18.45

Stafetdeltagere

Her kan I se, hvornår første løber på jeres hold skal starte. Hvis der ikke er fyldt op i alle startbåse, laves der en opsamling, og de sidste hold vil blive sendt af sted lidt tidligere end anført – så vær ved starten i god tid.

Startnummer Starttid / kl.
1 – 250 18.00
251 – 500 18.01
501 -750 18.02
751 – 1000 18.03
1001 – 1250 18.04
1251 – 1500 18.05
1501 – 1750 18.06
1751 – 2000 18.07
2001 – 2250 18.08
2251 – 2500 18.09
2501 – 2750 18.10
2751 – 3000 18.11
3001 – 3250 18.12
3251 – 3500 18.13
3501 – 3750 18.14
3751 – 4000 18.15
4001 – 4250 18.16
4251 – 18.17

Madkasse

Udlevering af madkasser

DHL-madkassen udleveres mellem kl. 16.30 og 20.00 i Spartas udleveringstelt mellem skiftezonen og udgangen mod Øster Allé / Parken.

For at få udleveret DHL-madkassen skal man aflevere sin madkassekupon, som fremsendes sammen med startnumrene.

Indhold i madkassen

Forbehold for ændringer

1 l vand i miljøvenlig papemballage
1 l Il Capolavoro rødvin
1 pk. Pågen Rug Levain surdejsbrød
1 ps. Pågen Skorpor
1 pk. kyllingepålæg
1 pk. oksespegepølse
1 pk. Graasten laksesalat
1 hvid Castello-ost
1 ps. Pågen gifflar
1 ps. Kims Nøddemix
1 ps. Kinder-chokolade
5 drikkebægre
2 knive og en affaldssæk
1 fakkel 

Der tages forbehold for ændringer.


Har I bestilt picnicmenu fra Meyers, er det også i Spartas udleveringstelt fra kl. 16.30 på dagen, at I skal afhente picnickassen.

FAQ

Her kan du finde svar på de mest typiske spørgsmål om DHL Stafetten København.

Find de vigtigste praktiske informationer her eller gå til forsiden af sparta.dk/dhl

Kan du ikke finde svar her, så send en mail til [email protected]

DHL Stafetten - Bestilling og priser

Hvad koster et hold?
Det koster 695 kr. pr. stafethold eller walkhold. Et hold er på 5 personer. Prisen er inklusive årets madkasse.


Hvad er forskellen på et stafethold og et walkhold?
På et stafethold er man 5 løbere, der hver løber 5 km på skift. På et walkhold er man 5 deltagere, der går samlet og følges ad hele vejen fra start til mål på en rute, der er adskilt fra løberuten.

Ruterne “snitter” dog hinanden flere steder, således at både walkere og løbere kan få lejlighed til at heppe på hinanden og opleve power zones med musik undervejs.


Hvordan tilmelder vi vores hold?
I skal bestille løbenumre til de stafet- og walkhold, I ønsker tilmeldt. Når I har tilmeldt jeres hold, modtager I en bekræftelse pr. mail.

Efter tilmelding har I stadig mulighed for at skifte fra stafet til walk eller omvendt indtil den 7. august.


Kan vi ændre holdinformationer efter tilmelding?
I løbet af tilmeldingsproceduren har I mulighed for at indtaste alle informationer om jeres hold.

Hvis I har mange hold, eller ikke har mulighed for at indtaste alle informationer med det samme, kan I til enhver tid logge ind på jeres tilmeldingsprofil og ændre jeres holds informationer, herunder holdnavn og holdklasse eller tilføje navne på jeres holds deltagere.

Fristen for at skifte mellem stafet og walk er dog den 7. august.


Skal vi også bestille telt?
Hvis I ønsker et telt i teltbyen, skal I bestille dette separat hos Stafettelt, som står for opbygningen af teltbyen til DHL Stafetten Kbh. Telte vil være møbleret med borde og bænke.

Afhængigt af antal hold, kan I få jeres eget telt eller et telt, som I deler med andre.

Hvis I er en mindre gruppe og foretrækker at tage jeres eget telt, pavillon eller tæppe med, kan I gratis og uden pladsbooking lave en lejr i et af de tre privatteltsområder.


Hvordan tilmelder vi mange hold?
Er I mere end 25 hold, kan I med fordel oprette en virksomhedsaftale. Den gør det nemmere for jer at administrere tilmelding og betaling og giver jer mere fleksibilitet. Skriv til [email protected] eller ring tlf. 3526 6900 for at høre nærmere.


Skal vi indtaste navne på alle holddeltagere?
I har mulighed for at indtaste navne på alle fem holddeltagere, således at jeres navne fremgår af resultatlisten. Hvis I ikke indtaster navne, vil der blot stå Deltager 1, deltager 2 osv.


Kan vi se, hvor mange startnumre og teltpladser der er tilbage?
Følg den aktuelle pladsstatus her, hvor der angives om der enten er god plads, få pladser eller udsolgt på hhv. startnumre og telte.

Vi anbefaler, at I booker telt, inden I bestiller løbenumre.


Hvordan bestiller vi telt?

Telt bookes separat hos Stafettelt, som står for opbygning af teltbyen. Når man booker et telt, får man også borde og bænke med. Der er flere typer og størrelser telte, og afhængigt af antal hold kan I vælge at få et telt for jer selv eller et fællestelt.

Man har også mulighed for at medbringe sit eget telt og opstille det i et af de tre privattelt-områder (se kort). Det er gratis, og der kan ikke reserveres plads.

Bestil telt her


Hvornår modtager vi startnumre?
Startnumre til både stafet- og walkhold sendes ud med posten ca. 7-10 dage før løbet.


Vi har ikke modtaget vores startnumre. Hvad gør vi? 
Startnumre kan desværre blive fanget i posten, selvom vi gør vores bedste for at sende dem afsted i god tid.

Hvis I på løbsdagen ikke har modtaget jeres startnumre, vil det aldrig betyde, at I ikke kan deltage. Ring til os på 3526 6900, hvis I mangler startnumre til mange hold, eller henvend jer i informationen i Fælledparken fra kl. 16.30 alle løbsdage – så hjælper vi jer med nye startnumre.


Hvad får vi ellers tilsendt med posten?
Sammen med startnumrene modtager alle hold også en depeche. Der er tale om en engangsdepeche, som er knyttet til de startnumre, den er hæftet sammen med. Første løber på holdet skal huske at medbringe depechen til start.

Udover startnumre modtager I diverse praktisk information samt én madkassekupon pr. hold, som I kan ombytte til 1 stk. madkasse i Spartas madkasseudlevering i Fælledparken.


Kan vi betale per faktura?
Betaling kan ske med flere typer betalingskort. Har man ikke mulighed for at betale med kort, kan man selvfølgelig modtage en faktura eller EAN-faktura.


Hvornår skal jeg senest tilmelde mit hold?
DHL Stafetten er et populært arrangement for mange virksomheder. Det er derfor en god ide at bestille startnumre og teltplads så hurtigt som muligt, særligt hvis I har specielle ønsker til løbedag, starttid eller teltplacering. Såfremt der stadig er ledige løbsnumre, er det dog muligt at bestille helt op til løbet eller sågar i informationen fra kl. 16.30 på dagen.


Vi er blevet flere løbere. Kan vi tilmelde flere hold?

Så længe vi stadig har ledige løbehold, kan I altid bestille flere hold. Står I pludselig med et ekstra hold, kan I f.eks. tilmelde holdet aftenen før og blot afhente startnumrene i informationen på løbsdagen. I kan også eftertilmelde ekstra hold i informationen, hvis der er ledige startnumre. Kom blot i god tid i tilfælde af kø.


Vi er 8 løbere. Hvor mange hold skal vi tilmelde?
Find en eller flere friske løbere, der vil løbe en ekstratur – det må man gerne. Eller sats på, at I kan lokke nogle flere med, når dagen nærmer sig.

Obs! Løber man flere ture for samme hold, skal man fra starten tage alle startnumre på for de ture, man løber.

Et walkhold består ligesom et stafethold også af maks. 5 deltagere, men det betyder ikke noget, hvis I er færre. Hvis I løber stafet, SKAL jeres hold dog løbe 5 omgange.

DHL Stafetten - Log-in og adgangskode

Skal jeg bruge login og password til at tilmelde hold?

Nej.

Hvis I har en virksomhedsaftale (kan oprettes for firmaer med mere end 25 hold ved henvendelse til [email protected]), skal du bruge et login.


Får jeg et login, når jeg tilmelder hold?

Når du har tilmeldt et eller flere hold, genereres der et login til din tilmeldingsprofil. Login-oplysningerne får du tilsendt i en bekræftelsesmail umiddelbart efter tilmelding.


Hvad skal jeg bruge mit login til tilmeldingsprofilen til?

Med et login kan du logge ind på din tilmeldingsprofil og ændre i jeres holdinformationer efter tilmelding – og også efter løbet. I kan fx ændre holdnavne og holdklasse eller tilføje / ændre navne på holddeltagere m.m.


Jeg har ikke noget login til mit holds tilmeldingsprofil. Hvad gør jeg?

Den person, der foretager tilmeldingen af et hold, får tilsendt loginoplysninger per mail, så I kan logge ind og foretage ændringer efter tilmelding.

Hvis du som holddeltager / holdansvarlig ønsker login til holdets profil, skal du kontakte den person i jeres virksomhed, der har foretaget tilmeldingen af jeres hold.


Jeg har glemt mine login-oplysninger. Hvad gør jeg?

Klik dig ind på sparta.dk/dhl under ‘holdprofil’ eller brug linket til din tilmeldingsprofil, som du har fået i din bekræftelsesmail. Her kan du vælge at få tilsendt et nyt password.

Hvis du oplever problemer, så kontakt kundeservice på [email protected] eller tlf. 3526 6900.

DHL Stafetten - Start og mål

Hvornår starter stafetten?

Første løber på stafetholdene (startnumre 1 – 250) sendes afsted kl. 18.00. Herefter sendes der 250 hold afsted med 1 minuts mellemrum. Stafetstarterne tager cirka 20 minutter.

Walkdeltagerne sendes afsted i mindre grupper fra kl. 18.30 – 18.45, og hele walkholdet følges ad fra start til mål. Walkruten har eget start og mål.

Se starttider for alle hold her


Hvor starter stafethold og walkholdene fra? 

Stafetholdene starter i den store skiftezone tæt på søen ved springvandet (i den nordlige ende af Fælledparken).

Walkholdene har eget start- og målområde i den sydlige ende af Fælledparken (ovre mod Rigshospitalet).

Se oversigtskort her


Hvor får vi vores depeche / stafetpind?

Depechen, som skal afleveres fra løber til løber, er en engangsdepeche, som fremsendes sammen med startnumrene.

Det er vigtigt, at første løber (og en af walkdeltagerne) medbringer depechen til start.

Depechen er et tykt stykke karton, som skal rulles sammen inden løbet. Depechen er knyttet til de startnumre, den er hæftet sammen med. Der er tale om en engangsdepeche, som kan smides ud efter målgang.

Skulle I have glemt jeres depeche, så henvend jer i Spartas information på løbsdagen.


Hvilke løbetider registreres?

Foruden holdets samlede tid registreres der også individuelle løbetider via en tidtagningschip, som er placeret i depechen.

De individuelle løbetider fremgår af resultatlisten. Hvis I ønsker at jeres navne skal fremgå, skal I selv angive navne på jeres holddeltagere. Dette kan I gøre, når I tilmelder jer, eller senere ved at logge ind på holdets tilmeldingsprofil og tilføje navnene.


Hvordan finder jeg næste løber på mit hold, når jeg har løbet mine 5 km?

Efter målstregen er der officials, som guider dig den rigtige vej ind i skiftezonen. Løb videre hen til den bås, som passer til dit startnummer, få kontakt med din kollega og overdrag depechen. Der er to udgange fra skiftezonen. Kun sidste løber på holdet skal igennem målportalen.

Obs! Husk at løbe med de rigtige startnumre, så kan officials guide jer korrekt, og I undgår misforståelser i skiftezonen og tab af dyrebare sekunder.

Løber man mere end en tur for holdet, så tag alle startnumre på fra starten. Så er officials ikke i tvivl om, at du skal videre ud på endnu en omgang, og ikke i mål.


Er der væskedepoter på ruten?

Der er væskedepoter, når du forlader skiftezonen, efter du har løbet. Der serveres vand og High5 energidrik.

DHL Stafetten - Kørsel i parken

Må vi køre inde i Fælledparken?
Ja, i begrænset omfang. Bemærk, at det ALDRIG er tilladt at køre på græsset eller på løbetæpperne.


Hvornår kan vi komme ind i Fælledparken?
Der er indkørsel hver dag fra kl. 14.00 enten fra Øster Allé (langs Idrætsparken) eller Frederik V’s vej (ved Rigshospitalet). Der lukkes for al indkørsel kl. 16.30, og alle biler skal være ude igen kl. 17.00, inden eventet starter.


Kan vi parkere bil eller trailer tæt på vores teltplads?
Nej. Aflæsning er selvfølgelig tilladt, men alle biler og trailere m.v. SKAL være ude af Fælledparken inden kl. 17.00. Benyt de omkringliggende parkeringspladser uden for parken, og husk at købe parkeringsbillet.


Hvornår kan vi komme ind med bil og afhente vores ting?
Indkørslen til Fælledparken åbner igen kl. 22.00. Det er under ingen omstændigheder muligt at komme ind i parken før dette.


Vores cateringleverandør siger, han har brug for at komme helt hen til vores teltplads med sin bil?
Nogle teltpladser er tæt på kørestier og andre lidt længere væk. Medbring sækkevogn el.lign. til at transportere mad og forsyninger det sidste stykke hen over græsset. Der vil IKKE blive givet dispensation til at afvige fra de her beskrevne regler.


Kan vi ikke bare lige hurtigt køre hen over græsset, så vi ikke skal gå så langt?
Nej. Det er på ingen måde tilladt at køre på græsset i bil, varebil eller lastvogn, uanset hvilken begrundelse man måtte have.


DHL Stafetten - Markedsføring og udstyr

Må vi medbringe flag og bannere?

I er velkomne til at medbringe skilte, flag, bannere og andet til at pynte jeres teltlejr med. Dog skal I tænke på jeres naboer og sikkerheden med frie flugtveje.


Må vi vise de andre løbere vores nye og spændende produkt?
Nej, aktiv markedsføring, sampling osv. er under ingen omstændigheder tilladt.


Kan vi annoncere ved DHL Stafetten?
Der er visse muligheder for at annoncere i forbindelse med DHL Stafetten. Skriv til [email protected] for at høre mere om jeres muligheder.


DHL Stafetten - Strøm og grill

Findes der strøm i teltlejren?
Ja. Bag ved alle teltblokke er der tavler med fri mulighed for få strøm. Husk kabeltromle (anbefalet længde min. 40 m) for at være sikker på, at I kan føre strømforsyning hen til jeres plads.


Kan vi få strøm til vores fadølsanlæg?
Ja. Husk at varsle jeres leverandør om, at de skal have en ekstra lang ledning med.


Må vi medbringe live musik?
Ja, det må I gerne. Vi henstiller selvfølgelig til, at I tager hensyn til jeres naboer.


Må vi medbringe grill?
Ja. Vi opfordrer til, at man om muligt anvender gasgrill og i videst muligt omfang udviser hensyn til både løbere og tilskuere. Anvender I kulgrill, skal grillen tændes op, inden stafetten starter kl. 18.00. Placér grillen bag jeres telt for at undgå grillos ud mod løberuten og vær opmærksom på, at grill og fakler skal være placeret mindst 3 meter fra teltene. Vær også opmærksom på, at det kan knibe med ekstra plads til grill visse steder på opløbsstrækningen.


Kan vi benytte en af de opstillede fællesgrille?
Nogle fællestelte har tilknyttet en fællesgrill. Man kan kun benytte disse fællesgrille, hvis man har booket plads i det telt, hvortil grillen er tilknyttet. Ellers skal man selv medbringe grilludstyr.


Hvor skal vi gøre af vores brugte grillkul?
Brugt grillkul må under ingen omstændigheder ende på græsset. Sluk kullene med vand, pak de kolde kul i poser og smid dem i en affaldscontainer. Alternativt er det tilladt at deponere varme grillkul bag blok 2 på Fælledparkens bålareal ved Pavillonen.


Må vi medbringe terrassevarmere eller gasovne?
Nej. Terrassevarmere og gasovne er ikke tilladt.


Kan vi bestille et telt til at grille i?
Kontakt Stafettelt på 7022 3511 og hør nærmere om mulighederne for dette.


Hvem skal jeg spørge om telte / teltbyen / opstilling af grill eller andet udstyr?

Stafettelt A/S står for alt vedr. bestilling af telte og opbygning af teltbyen. De svarer også på spørgsmål om strøm og grill.

Find kontaktinfo til Stafettelt A/S her

Kort

Oversigtskort over teltbyen

Se oversigt over Fælledparken og teltbyen her

Ankomst

DHL Stafetten København afholdes i Fælledparken på Østerbro. Vi fraråder på det kraftigste at ankomme i bil pga. de begrænsede parkeringsmuligheder.

App

appstore playstore

Presse

Pressekontakt

Presserelaterede henvendelser rettes til:

Dorte Vibjerg, direktør i Sparta Løb
E-mail: [email protected]
Tlf.: +45 22 62 20 26

eller

Martin Van Dijk, PR- og pressemedarbejder
E-mail: [email protected]
Tlf.: +45 26 29 26 91

Jeanette Eskildsen, kommunikationsansvarlig
E-mail: [email protected]
Tlf.: +45 3124 0044

Pressebilleder

Henvendelser vedrørende akkreditering og tilladelse til brug af fotos rettes til [email protected]

Pressemeddelelser

Se oversigt over alle Spartas pressemeddelelser

DHL Stafetten – tid & sted

Mandag den 27. august til fredag den 31. august 2018 i Fælledparken, København.

Starttalere 2017

Mandag: Morten Mølholm, adm. direktør i DIF, og Parvinder Tiwana, director i DHL Express
Tirsdag: Carl Christian Ebbesen, kultur- og fritidsborgmester i København, og Michael Løve, direktør for Netto International
Onsdag: Frank Jensen, overborgmester i København
Torsdag: Mette Bock, kultur- og kirkeminister, og Parvinder Tiwana, director i DHL Express
Fredag: Leif Mikkelsen, direktør for Team Copenhagen

Top 10 over største virksomheder (2017)

I 2017 deltog 24.220 hold svarende til 121.100 deltagere. Heraf var 4.871 walk-hold.

Walk-ruten blev lanceret i 2016 og blev straks en succes med 15,4% tilmeldte. Året efter, i 2017, var andelen steget til 20%.

1. Region Hovedstaden (1452 hold)
2. Københavns Kommune (1115 hold)
3. Novo Nordisk (890 hold)
4. Nordea (448 hold)
5. Københavns Universitet (393 hold)
6. Forsvaret (286 hold)
7. Dansk Supermarked (282 hold)
8. Danske Bank (236 hold)
9. Dong Energy (190 hold)
10. Region Sjælland (180 hold)
10. A.P. Møller Mærsk A/S (180 hold)

Intet madspild til DHL Stafetten

Ikke alle deltagere i DHL Stafetten vælger at afhente den madkasse, der er inkluderet i prisen. Men maden kommer ikke til at gå til spilde, for uafhentede madkasser doneres til fødevareBanken, som distribuerer den indsamlede mad rundt til væresteder for socialt udsatte.

Sparta samarbejder med fødevareBanken til alle vores løbsevents. Læs mere om fødevareBankens arbejde her

Deltagerantal 1981 – 2017

1981 – 134 hold, 1 løbsdag

– – – – – –

2001 – 6.946 hold, 2 løbsdage

2002 – 7.676 hold, 2 løbsdage

2003 – 8.861 hold, 3 løbsdage

2004 – 10.192 hold, 3 løbsdage

2005 – 12.167 hold, 4 løbsdage

2006 – 13.952 hold, 4 løbsdage

2007 – 16.960 hold, 4 løbsdage

2008 – 20.831 hold, 5 løbsdage

2009 – 24.202 hold, 5 løbsdage

2010 – 25.511 hold, 5 løbsdage

2011 – 25.900 hold, 5 løbsdage

2012 – 24.500 hold, 5 løbsdage

2013 – 24.400 hold, 5 løbsdage

2014 – 23.918 hold, 5 løbsdage

2015 – 22.121 hold, 5 løbsdage

2016 – 24.213 hold, 5 løbsdage

2017 – 24.220 hold, 5 løbsdage

Historien bag DHL Stafetten

DHL Stafetten København er et motionsevent, som arrangeres af atletik- og løbeklubben Sparta. Man kan vælge at løbe 5×5 km stafet sammen med sine kollegaer eller gå 5 km i samlet flok på walkdistancen, som blev lanceret i 2016.

Eventet er en enorm løbefest hvor flere end 3500 offentlige og private virksomheder mødes til venskabelig dyst, hyggeligt samvær og kulinarisk hygge i den kæmpemæssige teltby, oplyst af faklernes skær.

DHL Stafetten blev introduceret af Sparta i 1981. Inspirationen kom fra USA, hvor Spartas formand Niels Jørgen Holdt havde set en reklame for en firmastafet. Da det første gang blev holdt i København, foregik det på én dag og med 20 deltagende virksomheder og 134 hold. Stafetten voksede og har i dag omkring 125.000 deltagere fordelt på fem dage. Dermed kan DHL Stafetten København i dag kalde sig verdens største stafetløb.

DHL Stafetten har bredt sig til andre byer i Danmark, hvor eventet afvikles af lokale løbe- og atletikklubber. Logistik- og transportvirksomheden DHL har været landsdækkende hovedsponsor for eventen siden 1991.

Flere virksomheder benytter ikke kun DHL Stafetten som et socialt arrangement alene for deres egne medarbejdere, men i stigende grad også som ramme om anderledes events for hele brancher, på tværs af organisationer, eller mellem virksomheder og samarbejdspartnere.

Virksomheder både fra København og omegn har i den grad taget DHL Stafetten til sig og har været med til at gøre arrangementet til et traditionsrigt virksomhedsevent med fokus på løb, sundhed og socialt samvær. Langt størstedelen af de tilmeldte hold er firmahold, mens resten er idrætsforeninger og andre private fællesskaber.

Sparta Løb nyhedsbrev

Sparta udsender jævnligt nyhedsbreve med nyt om DHL Stafetten og Spartas mange andre løbsevents. Tilmeld dig nyhedsbrevet her. Nyhedsbrevet kan nemt afmeldes igen.

Holdprofil

Log ind på jeres holds tilmeldingsprofil for at ændre holdnavn og holdklasse eller tilføje deltagernavne.

OBS! Den person, der har tilmeldt holdet, har modtaget brugernavn og password i bekræftelsesmailen.

Log ind på dit holds tilmeldingsprofil her