Walk og Stafet

Alle kan være med

Ligemeget, om du er til sved på panden eller ej, har du mulighed for at være med til DHL Stafetten Kbh. Du kan nemlig vælge mellem walk- og stafethold.

Når man løber stafet, løber hver af holdets deltagere 5 km på skift, hvor walkholdene følges ad i samlet flok på en 5 km rute. På hvert hold kan der være op til 5 deltagere, så I skal blot finde ud af, om I er mest til gå eller løb.

Der er selvfølgelig tidstagning på begge typer hold, men på stafet får man både en individuel tid og en samlet holdtid. I kan let se jeres tid og placering på DHL Stafetten Kbh Appen.

Startnumre og Depeche #️⃣

Der er startnumre til alle fem holddeltagere, så man let kan se, at I er på hold sammen.

Derudover får hvert hold én depeche, som I skal have med rundt, for at få jeres tid. Walkhold har den med fælles rundt og Stafet løber alle deltagere på skift med den.

Husk at rulle den korrekt, så chippen ikke knækker.

Start- og målområder 🏁

Stafet start- og målområdet er placeret ved Skiftezonen. Det er inddelt i startbåse ud fra startnummerintervaller. Det er også i skiftezonen, hvor man giver sin depeche videre til den næste holdkammarat.

Walkholdene har deres eget separate start- og målområde, hvor alle starter og slutter sammen.

Starttider ⏱️

Stafetholdene skydes i gang kl. 18:00, hvor første startgruppe (startnummer 1-250) sendes afsted. Herefter sendes de næste startgrupper afsted med ét minuts mellemrum.

Walkholdene skydes i gang kl. 18:30 med 10 minutters mellemrum for hver startgruppe. Alle fem deltagere på et walk-hold starter samtidigt og følges i mål.

Se de præcise tider i menuen nedenfor.

Skal I bruge t-shirts?

Se tilbud fra Sports World på løbetøj, som I kan få personaliseret med farver og logo

Spørgsmål WALK OG STAFET

Startnumre & Depeche

  • Hvis I har valgt at få tilsendt jeres startnumre med posten, vil de komme med posten ca. 1 uge før I skal løbe.

    Hvis man ikke modtager sine startnumre, skal man henvende sig i Spartas informationstelt (ved madkasseudleveringen) fra kl. 16:30 på løbsdagen. Her vil alle, der ikke har modtaget deres numre få nye løbsnumre og depecher.

  • Alle løbs- og walkdeltagere skal placere startnummeret synligt på brystet, så officials kan guide alle deltagere korrekt i skiftezonen.

    Startnummeret fastgøres med klæb (der medfølger derfor ikke sikkerhedsnåle).

    Det er vigtigt, at man løber med det startnummer, der passer til den tur, man løber.

    Walk-startnumre er markeret med et ‘W’.

  • Depechen er et tykt stykke karton, som skal rulles sammen inden løbet. Depechen er knyttet til de startnumre, den er hæftet sammen med.

    Tidtagningschippen er placeret i depechen og registrerer holdets samlede og individuelle løbetider. Husk at rulle den efter anvisningerne, så I ikke beskadiger chippen.

    Det er vigtigt, at første løber (og en af walkdeltagerne) medbringer depechen til start, og at I herefter har den med rundt på hele/alle ture, ellers får I ikke jeres tid.

    Depechen kan smides ud efter målgang.

  • Det er vigtigt, at I ruller depechen rigtigt, så tidtagningschippen ikke beskadiges. Se hvordan depechen rulles sammen her.

Walk og Stafet start

  • Stafetholdene starter i den store skiftezone tæt på søen ved springvandet (i den nordlige ende af Fælledparken).

    Walkholdene har eget start- og målområde i den sydlige ende af Fælledparken (ovre mod Rigshospitalet).

  • Stafet

    Stafetholdene sendes afsted i bølger fra kl. 18:00 – 18:16.

    Startnummer Starttid / kl.
    1 – 250 18:00
    251 – 500 18:01
    501 – 750 18:02
    751 – 1000 18:03
    1001 – 1250 18:04
    1251 – 1500 18:05
    1501 – 1750 18:06
    1751 – 2000 18:07
    2001 – 2250 18:08
    2251 – 2500 18:09
    2501 – 2750 18:10
    2751 – 3000 18:11
    3001 – 3250 18:12
    3251 – 3500 18:13
    3501 – 3750 18:14
    3751 – 18:15

     

    Walk

    Walkholdene sendes afsted i bølger fra kl. 18:30 – 19:00.

    Startnummer Starttid / kl.
    7001 – 7250 18:30
    7251 – 7500 18:35
    7501 – 7750 18:40
    7751 – 8000 18:45
    8001 – 8250 18:50
    8251 – 8500 18:55
    8501 – 8750 19:00
    8751 – 19:05
  • Skiftezonen er det område, hvor alle stafetløbere starter og løber i mål, og hvor løberne giver depechen videre til holdets næste løber.

    Man må kun opholde sig i skiftezonen, når det er ens tur til at løbe.

    Skiftezonen er inddelt i startbåse – find jeres ved hjælp af de opstillede skilte med startnummerintervaller og på oversigtskortet.

  • Efter målstregen er der officials, som guider dig den rigtige vej ind i skiftezonen. Løb videre hen til den bås, som passer til dit startnummer, få kontakt med din kollega og overdrag depechen.

    Der er to udgange fra skiftezonen. Kun sidste løber på holdet skal igennem målportalen.

    Obs! Husk at løbe med de rigtige startnumre, så officials kan guide jer korrekt, og I undgår misforståelser i skiftezonen og tab af dyrebare sekunder.

  • Ja det kan du godt.

    Løber man mere end en tur for holdet, så tag alle startnumre på fra starten. Så er officials ikke i tvivl om, at du skal videre ud på endnu en omgang.

  • Nej.

    I depechen sidder en chip, som måler din og holdets samlede tid. Bruges startnummeret fra walken registreres hverken tiden eller deltagelsen i løbet.

    Dobbelttjek derfor om du har fået det korrekte startnummer inden løb- og walkstarten.

  • Nej.

    Det er ikke tilladt at medbringe babyjoggere, klapvogne, cykler, hunde eller lignende til DHL Stafetten Kbh.

Tidstagning, resultater & holdprofil

  • Den person, der har tilmeldt holdet, har fået tilsendt loginoplysninger til holdets tilmeldingsprofil.

    I tilmeldingsprofilen kan I til enhver tid tilføje eller ændre i holdets informationer – både før og efter løbet. I kan fx redigere holdnavn, deltagernes navne eller holdklasse (mixhold, kvinder eller mænd).

    I kan også ændre fra walk til stafet eller omvendt.

  • Hvis I ønsker, at jeres navne skal fremgå, skal I selv angive navne på jeres holddeltagere. Dette kan I gøre, når I tilmelder jer, eller senere ved at logge ind på holdets tilmeldingsprofil og tilføje navnene.

  • Alle hold har angivet en holdklasse i forbindelse med tilmeldingen – enten 5 mænd, 5 kvinder eller mix M/K. Hvis I ikke specifikt har valgt en holdklasse, vælges der automatisk mix M/K.

    Hvis jeres holdsammensætning ændrer sig, kan I til enhver tid ændre dette på holdets tilmeldingsprofil.

  • Der registreres både en samlet holdtid og for stafetdeltagerne også individuelle løbetider. Tidtagningschippen sidder i depechen, som følger hver løber (eller hele walkholdet) fra start til mål.

    Sådan måles tiderne:

    Holdtid: Samlet tid fra første løber krydser startstregen, til sidste løber krydser målstregen, dvs. inklusiv skiftetid.
    Individuel tid: Tiden fra en løber krydser startstregen, til han krydser målstregen, dvs. uden skiftetid.

    De individuelle løbetider fremgår også af resultatlisten.

  • Resultater kan ses live på sparta.dk/dhl, i DHL Stafettens Kbh appen og i resultatvisningsteltet i Fælledparken.